مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در این روزهای کرونایی مردم استان بیماران نیازمند به دریافت خون را فراموش نکنند.

حاجیانی بوشهر

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا حاجیانی جمعه اول فروردین با حضور در انتقال خون استان بوشهر افزود: چشم بیماران بستری و نیازمند به دریافت خون به ایثارهمه مردم دوخته شده است هرچند در این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا همه به ماندن در خانه توصیه می‌کنند اما می‌توان با رعایت کامل قوانین بهداشتی در پایگاه انتقال خون حاضر و نسبت به ادای وظیفه خود در این خصوص اقدام کرد.

وی یادآورشد: تمهیدات و استانداردهای لازم برای حضور مردم در پایگاه انتقال خون اندیشیده شده و مردم نگرانی در خصوص حضور در این مکان را نداشته باشند.

حاجیانی ادامه داد: انتظار می‌رود مردم همیشه در صحنه استان بوشهر در این شرایط پیش آمده بیماران بستری به خصوص بیماران تالاسمی که نیاز مبرم به خون دارند را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم این روزها به درستی کمتر از خانه بیرون می‌آیند، اما این موضوع باعث شده تعداد مراجعان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یابد.

نرگس عبیدی افزود: این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای بیمارستان‌ها باشد که اگر سانحه‌ای مانند تصادف پیش آید برای تامین خون دچار مشکل شوند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: اگر چه مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کم شده، اما تاکنون مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران به ویژه تالاسمی‌ها، نداشته‌ایم.

عبیدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار مورد اهدا خون در استان انجام شده  بیان کرد: میزان اهدا خون در استان بوشهر از اول اسفند که موارد ابتلا به کرونا در کشور اعلام شد تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برای حفظ ذخایر خون، به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از اهداکنندگان تقاضا داریم با اهدای بخشی از خون خود به کمک بیماران بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در سال‌های گذشته، گروه‌های سیار را برای دریافت خون اهدایی مردم به مناطق مختلف می‌فرستادیم، اما امسال برای پیشگیری از تجمع و احتمال انتقال ویروس کرونا، این کار لغو شده و خون‌گیری فقط در پایگاه‌های انتقال خون در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه انجام می‌گیرد.

عبیدی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام می‌کند و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‌های سلامت او را بررسی می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر هم روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شوند تا آلودگی به صفر برسد، بنابراین مردم خیالشان راحت باشد.

کد خبر 494249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha