معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: کشاورزان، صیادان و اهالی روستاهای در معرض خطر سیل این شهرستان برای سیلاب احتمالی اخطاریه‌های هواشناسی را جدی گرفته و در زمان بارندگی و سیلاب به دریا نروند و آمادگی لازم را داشته باشند.

چابهار

به گزارش همشهری‌آنلاین، رحمدل بامری جمعه اول فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اطلاعیه‌های هواشناسی بارش تقریبا سنگینی در راه است، بنابراین مردم و شهروندان بویژه کشاورزان، صیادان و عشایر جانب احتیاط را رعایت کرده و اهالی روستاها از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین‌دست سدها خودداری کنند.

وی بیان کرد:صیادان و لنچ داران نیز از رفتن به دریا و اطراق در سواحل در ایام پیش رو تا بهبود شرایط جوی اجتناب کنند.

فرماندار چابهار گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمامی ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش بوده و تمهیدات لازم را با تجربه سیل پیش رو اتخاذ کرده‌اند.

رئیس اداره هواشناسی چابهار و دشتیاری نیز اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها از اواخر شنبه تا دوشنبه هفته آینده شاهد رگبار شدید باران و تگرگ و رعدوبرق، باد شدید تا خیلی شدید و گرد و خاک در ارتفاعات مرکزی، جنوب و سواحل استان سیستان وبلوچستان خواهیم بود.

محمد رضا سالاری فنودی با اشاره به این‌که بارش‌ها ۳۰ تا ۵۰ و در برخی نقاط بیش‌از ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم و مسوولان هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و با توجه به حجم بارش‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی سیلابی می‌شود بنابراین از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی نیز احتیاط شود.

کد خبر 494138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha