دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

محمدجواد پاینده: در فاصله 4 هفته به پایان رقابت نزدیک مدعیان قهرمانی لیگ امارات، نقش ستاره‌های ایرانی در تعیین سرنوشت قهرمان و حتی تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر پررنگ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ امارات با درخشش بازیکنان ایرانی، ‌توقف صدرنشین مقابل الشعب و نجات الامارات از قعرنشینی طولانی‌مدت به پایان رسید. حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی این هفته در ورزشگاه اختصاصی باشگاه الشباب و در شهر دبی برگزار شد.

سبزپوشان در این دیدار پذیرای قرمزهای شهر شارجه بودند. الشباب که پیش از این بازی با 33 امتیاز صدرنشین بود می‌توانست پس از توقف الجزیره در بازی جمعه‌شب با کسب 3 امتیاز خانگی به عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شود.

ایمان که برای مداوای مصدومیتش سفر کوتاهی به فرانسه داشت برای حضور در این بازی حساس به دبی بازگشت و در آخرین روز به ترکیب الشباب اضافه شد. ستاره ایرانی  در دقیقه 21 زننده اولین گل این مسابقه بود اما 8 دقیقه بعد سعید طارش گل تساوی را برای الشعب به ثمر رساند. مهرزاد معدنچی بازیکن ایرانی الشعب در دقیقه 38 برای دومین بار دروازه الشباب را گشود.

موقعیت صدرنشین با این شکست به خطر می‌افتاد و در آنسو الشعب می‌توانست باز هم به حضور در جمع مدعیان امیدوار باشد اما حملات الشباب بالاخره در دقیقه 83 به نتیجه رسید و محمد ناصر گل دوم را برای تیم سبزپوش به ثمر رساند.

خالد صقر و راشد دوساری در نیمه دوم این بازی از ترکیب الشعب اخراج شدند و تیم سرخپوش 9 نفره تا آخرین دقایق از یک امتیاز ارزشمندش در این مسابقه دفاع کرد. در نهایت نبرد ستاره‌های ایرانی با تساوی 2 بر 2 در این مسابقه به پایان رسید. جواد کاظمیان هم نمایش خوبی در این بازی داشت اما در نیمه دوم تعویض شد. علی سامره نیز به دلیل محرومیت برای الشعب بازی نکرد.

مهرزاد معدنچی که در این بازی پانزدهمین گل فصل جاری خود را به ثمر رساند، در خصوص دیدار با الشباب گفت: «ما  در زمین حریف با نتیجه 1-2 از حریف پیش افتادیم ولی متأسفانه الشباب گل تساوی را به ثمر رساند. بعد از زدن دو گل بازیکنان ما مثل چند مسابقه قبلی بی‌انگیزه شدند و دو نفر هم اخراج شدند، با 9 نفر دیگر نمی‌شد مقابل الشباب مقاومت کرد.»

معدنچی هم مثل دیگر ستاره‌های ایرانی از شرایط تیمش راضی نیست. او در خصوص عملکرد بازیکنان الشعب می‌گوید: «بازیکنان ما در نیم‌فصل اول تعصب و انگیزه زیادی داشتند ولی آنها حالا مسئولیت‌پذیر نیستند. به نظر من دیگر شانسی برای قهرمانی نداریم، هرچند معتقدم الشباب هم بدون مبعلی و کاظمیان هیچ است و نمی‌توان از‌آنها به عنوان یک تیم قدرتمند نام برد.»

الشباب همچنان مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید اما در فاصله 4 هفته به پایان رقابت‌ها، جایگاه صدرنشین از سوی 3 تیم دیگر به شدت تهدید می‌شود. الجزیره با 32 امتیاز در جدول دوم است و شارجه که با درخشش مسعود شجاعی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی به دست آورده، با همین امتیاز مکان سوم جدول را در اختیار دارد. چهارمین مدعی هم به زودی از راه می‌رسد.

الاهلی فعلا با 29 امتیاز در جدول چهارم است اما اگر یاران میداودی در بازی عقب‌مانده پیروز شوند، سومین تیم 32 امتیازی خواهند بود و مربع مدعیان قهرمانی تکمیل می‌شود.

آخرین تلاش‌های الامارات
در دیگر بازی حساس شنبه شب الامارات موفق شد حتا، ‌تیم ابراهیم قاسمپور را مغلوب کند و جای این تیم در مکان یازدهم جدول را به دست آورد. رضا عنایتی در دقایق 36 و 55 برای تیمش گلزنی کرد و دیگر گل الامارات توسط عبدالله مال‌الله به ثمر رسید.

 تیم سفیدپوش شهر راس‌الخیمه با پیروزی 3 بر یک در این مسابقه و مجموع 14 امتیاز، با اختلاف یک امتیاز از حتا در مکان یازدهم قرار گرفت. حالا حتا مدعی اول سقوط به رقابت‌های دسته دوم لیگ امارات است و فعلاً الامارات با درخشش ستاره‌های ایرانی نجات یافته.دیگر بازی شنبه شب بین العین و الاهلی انجام شد که یاران میداودی با نتیجه یک بر یک مقابل العین به تساوی رسیدند. بازیکن ایرانی در این بازی هم موفق به گلزنی نشد و در نیمه دوم جای خود را به احمد خلیل داد.

رقابت مدعیان در جدول گلزنان لیگ امارات هم با حساسیت زیادی دنبال می‌شود. 3 بازیکن ایرانی به عنوان اصلی‌ترین مدعیان کسب این عنوان همچنان به پیش می‌روند و تنها یک مهاجم برزیلی را در کنار خود می‌بینند. فصل گذشته این عنوان به علی سامره رسید اما مهاجم گرانقیمت الشعب در این فصل شرایط متفاوتی داشته و موفق به تکرار این افتخار نخواهد شد. معدنچی،‌ همبازی ایرانی سامره جانشین او در فصل جاری است.

مهرزاد چهره کاملا متفاوتی نسبت به فصل گذشته و گل‌نزنی‌های مداوم در ترکیب پرسپولیس دارد. او در اوایل فصل خود را از دیگر مدعیان جدا کرد و همچنان به صدرنشینی ادامه می‌دهد.

ستاره ایرانی الشعب با 15 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد، هرچند گفته می‌شود او پنالتی‌های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده است. معدنچی در این خصوص می‌گوید:‌ «من فقط 6 پنالتی برای تیم زدم، هرچند زدن پنالتی هم کار آسانی نیست. به هر حال فکر می‌کنم زدن 15 گل با توجه به شرایط موجود در تیم ما کار آسانی نبوده و حالا شانس اول آقای گلی محسوب می‌شوم. خوشحالم که بازیکنان هموطنم در تعقیب من هستند و درنهایت مطمئنم این عنوان به یک بازیکن ایرانی می‌رسد.»

عنایتی و خطیبی دو مهاجم ایرانی الامارات با 12 گل در تعقیب معدنچی هستند، البته اندرسون، مهاجم برزیلی شارجه هم با همین تعداد گل زده دیگر مدعی کسب عنوان آقای گلی به شمار می‌رود اما معدنچی در فاصله 4 هفته به پایان رقابت‌ها، حاشیه امنیت خوبی در بالای جدول دارد.

عنایتی درخصوص رقابت ستاره‌های ایرانی برای کسب عنوان آقای گلی می‌گوید: «آمار گل‌های زده من  در جدول اشتباه است، چون تا حالا 13 گل زده‌ام، حتی گزارشگر بازی هم در اواخر بازی گفت که  من 13 گله شدم. البته این موضوع چندان برایم مهم نیست، چراکه بیشتر دوست دارم که الامارات سقوط نکند، هرچند رسیدن به آقای گلی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.»

کد خبر 49404

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز