برخی سودجویان در روزهای اخیر به بهانه درمان و پیشگیری از کرونا مبادرت به تبلیغ برای فروش قارچ گانودرما می‌کنند، مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صراحت اعلام کرد: قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا هیچ تاثیر ندارد.

قارچ گانودرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا قارچ گانودرما نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیایی می‌روید. این قارچ عضو ثابت طب شرقی است و با اینکه بیشتر افراد این قارچ را به‌شکل تازه مصرف می‌کنند، ولی مصرف اَشکال دیگر آن به شکل پودر یا عصاره‌ٔ محتوی مولکول‌های خاص نیز رایج است.

 دکتر محمدمهدی رزمجو مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گانودرما امروزه در ایران صرفا به عنوان یک فرآورده غذایی از سوی چند شرکت، مجوز تولید و توزیع دارد و هیچ گونه تجویز دارویی و درمانی برای آن تایید نشده است و تبلیغاتی که در این زمینه انجام شود، از جمله موارد تبلیغات کاذب، اغواگرانه و سو استفاده از نگرانی های جامعه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هیچ غذا و یا مکمل تغذیه ای خاصی در زمینه پیشگیری و درمان برای بیماریکرونا نقش نداشته و توصیه های اصلی بهداشتی به رعایت فاصله ایمن دست کم یک و نیم متر از افراد مشکوک به بیماری و شست و شو مداوم و صحیح دست با آب و صابون است.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل و سلامت بخش با تمرکز بر مصرف میوه و سبزی، لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار و کاهش مصرف قند، نمک و چربی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ تندرستی می شود.

کد خبر 494033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha