پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

آغاز تعطیلات نوروزی و فرار از بیماری کرونا بهانه خوبی برای برخی از مسافران می‌شود که هرمزگان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند، ولی امسال این استان را از مقصد گردشگری خود حذف کنید چرا که هیچ گونه خدماتی به شما مسافران وگردشگران ارائه نمی‌دهد.

بازگرداندن مسافران از جاده‌های مازندران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هرمزگان اوایل چیزی به‌نام ویروس کرونا درخود نداشت، اما همین سفرهای زودهنگام، غیرضروری و سرکشی به فامیل واقوام این استان را از وضعیت سفید به نارنجی تبدیل کرده وامروز به‌عنوان یکی از کانون‌های آلوده در کشور مطرح است.

با وجود هشدارهای متعدد مسئولان و گروه‌های مردمی عده ای موضوع را جدی نگرفته و درحال حاضر این استان (هرمزگان) با شمار زیادی از بیماران کرونایی مواجه است که از استان‌های مختلف به خاطر کار و  دیدار با خانواده و دوستان وارد شدند و ضمن گرفتار شدن خود وخانواده به دیگر افراد هم سرایت کرده است.

این بیماری اکنون هر روز دامنه آن درهرمزگان گسترده‌تر می‌شود و تعداد افراد بیشتری را دربرمی‌گیرد.  در ایام نوروز با وجود همه محدودیت‌ها وموانع عده ای به بهانه‌های مختلف به این دیار شرجی سفر می‌کنند که سفر آنان به تبع بر افزایش شمار بیماران اثر می‌گذارد.

اقامتگاه‌های هرمزگان به گردشگران نوروزی اجاره داده نمی‌شود

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان و برای قطع زنجیره انتشار آن، هیچ خانه‌ و اقامتگاهی به مسافران وگردشگران نوروزی اجاره داده نمی‌شود.

فائقه اتابک اظهارداشت:‌ در شرایط کنونی اجاره دادن خانه به مسافران ممنوع است و دارندگان مجوز از این اداره‌کل، مجاز به این کار نیستند.

وی ادامه داد: خانه‌های مبله، مهمانسراهای اداره‌های دولتی و غیره مکلف به رعایت این ممنوعیت بوده و درصورت تماس و اطلاع با شماره ۳۳۶۷۰۰۳۰ با متخلفان برابر قانون رفتار خواهدشد.

تعطیلی بقاع متبرکه

باشیوع کرونا پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان، اکنون با تصمیم ستاد استانی مقابله با این بیماری بقاع متبرکه استان هم تا زمان نامشخصی تعطیل شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: این اقدام برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین شهروندان اتخاذ شده است.

حجت الاسلام حسین مهدیان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌هایی که در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می‌شود زمینه بازگشت هرچه سریع‌تر شرایط به حالت اولیه خود را فراهم سازند.

هیچ خدماتی به گردشگران بقاع متبرکه میناب ارائه نمی شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه میناب نیز گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هیج خدماتی به زائران و گردشگران بقاع متبرکه این شهرستان ارائه نمی‌شود.

مصطفی محب زاده اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های موکد بهداشتی برضرورت پیشگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا کووید ۱۹ و برای صیانت از سلامت آحاد جامعه، پذیرش و تردد در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان میناب ممنوع است.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی و تا زمان کنترل ویروس‌ کرونا، تصمیم گرفته شد بقاع متبرکه به صورت موقت از پذیرش زائر جلوگیری کند و رفت و آمد در این اماکن معنوی ممنوع است.

هرمزگان هیچ گونه خدماتی به گردشگران نوروزی نمی‌دهد

استاندار هرمزگان نیز از ۲۰ اسفندماه تاکنون بارها گفته است، برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران در تمامی شهرستان‌های این استان داده نمی‌شود و مراقبت شدیدی در همه مبادی ورودی و خروجی استان درحال انجام است.

فریدون همتی ادامه داد: برای مقابله با ویروس کرونا هیچ گردشگری در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی در هرمزگان پذیرفته نمی‌شود و مبادی ورودی و خروجی استان نیز برای پیشگیری از بیماری کرونا به شدت تحت کنترل است.

همتی ادامه داد: تمامی هتل‌ها و اماکن اقامتی هرمزگان نیز به صورت داوطلبانه تعطیل شده و به گردشگران خدمات نمی‌دهند و همچنین نصب چادر در تمامی بوستان‌ها و به ویژه در سواحل استان ممنوع است.

وی تاکید کرد: نوروز ۹۹ خدمات گردشگری دریایی برای سفر به جزایر نیز ارائه نخواهد شد و گردشگران نمی‌توانند به جزایر هرمزگان سفر کنند.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: بازارها نیز به صورت داوطلبانه به حالت نیمه فعال درآمده و انتظار ما از همه مردم عزیز اینست که برای حفظ سلامتی خود و دیگران در این ایام مسافرت نداشته باشند و در خانه بمانند.

همتی تصریح کرد: این اقدام مهم در راستای سیاست‌های دولت برای حفظ سلامتی مردم در استان هرمزگان باید مورد توجه فرمانداران باشد و از نصب چادر در تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها در سراسر استان به‌ویژه بوستان های ساحلی  که ممنوع است، جلوگیری شود.

کد خبر 494018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha