پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌های ایران به دلیل وضعیت کرونا موافقت کرد.

سازمان جهاني بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در جریان رایزنی ها با طرف آمریکایی، واشنگتن با تعلیق برخی تحریم‌های ایران موافقت کرد.

به گزارش  مهر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر سازمان بهداشت جهانی در گفتگو با المیادین اعلام کرد که آمریکا با تعلیق برخی تحریم ها علیه ایران به ویژه تحریم های مربوط به تسهیل اقدامات بانکی در موارد فوق‌العاده موافقت کرده است و این اقدام پس از گفتگو با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از ایران و تسهیل اقدامات بانکی در زمان اضطراری صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب افزود: تماسی با وزیر خارجه آمریکا داشته‌ام و در این تماس بر ضرورت حمایت از ایران در مقابله با بیماری کرونا تمرکز داشتیم.

به گفته مدیر سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها از ۸ هزار نفر گذشته است که ۸۰ درصد مبتلایان مربوط به چین و اروپا هستند.

«مایک رایان» مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی نیز به المیادین گفت: این سازمان با ایران دائما در تماس است.

وی افزود: همه باید از سیاسی کردن موضوع در بحرانی که جهان فعلا با آن درگیر است، (ویروس کرونا) خودداری کنند. ما برای آزادسازی نیازهای فوق‌العاده و لازم و تأمین تضمین‌ها به شرکت‌ها با هدف اینکه بدون ترس از عواقب کار کنند، به کار در سطح جزئیات در ایران ادامه می‌دهیم.

کد خبر 493976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha