پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

رییس انجمن زرتشتیان یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هفت نفر از پیروان آیین زرتشت در این استان فوت کردند که یک نفر مربوط به شبانه روز گذشته است. 

زرتشتیان/ کرونا

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «سپنتا نیکنام» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجساد افراد متوفی طبق آیین خاص در آرامستان زرتشتیان در محل دخمه شهر یزد بر اساس پروتکل بهداشتی دفن شد.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: در جایگاه رییس انجمن زرتشتیان یزد موارد ابتلای همکیشان  خود را به بیماری کووید ۱۹(کرونا) بسیار بحرانی می‌داند.

رییس انجمن زرتشتیان یزد خاطرنشان کرد: اگر زودتر از شیوع بیماری مطلع می‌شدیم  قطعا برخی برنامه‌های گروهی به خصوص مراسم ویژه زرتشتیان در بهمن‌ ماه گذشته را لغو می‌کردیم .

نیکنام تصریح کرد: پیشگیری و آگاه‌سازی مردم نقش مهمی در مقابله با این بیماری دارد که باید دقیقا بر اساس دستورالعمل های بهداشتی به آن رعایت شود.

وی همچنین از مردم خواست برای پیشگیری از بیماری کرونا در منزل بمانند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود  و از مردم یزد و پیروان آیین آشو زرتشت در استان خواست نکات بهداشتی را برای جفظ جان خود رعایت کنند.

سپنتا اشاره‌ای به تعداد بیماران بستری در استان نکرد.

استان یزد حدود ۶ هزار زرتشتی دارد که در شهرهای یزد، اردکان، میبد و تفت ساکن هستند.

این استان بر اساس سرشماری آبان ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا سه‌شنبه شب به ایرنا گفته بود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۷ نفر در استان فوت کردند که از این تعداد ۱۰ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است.

ابراهیم سلمانی  افزود: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون هزار و ٦٥٥ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٩٧١ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی همچنین از ابتلای قطعی ٤٢٦ نفر به بیماری کووید ١٩(کرونا ) در استان یزد خبر داد.

کد خبر 493888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    لطفا لحظات سختی یک بیمار را تو پست بگذارید شاید اینهایی که هنوز باور ندارند با چه ویروس عفونی مواجهند بفهمند و بتمرگند سرجاشون
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    این موضوع که تعداد زیادی از زرتشتیان ایران دچار مرگ در اثر کرونا ویروس شده اند گواه خوبی است برای این که ژنوم ایرانی هدف حمله بیولوژیک قرار گرفته است