مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود شنبه دوم فروردین سامانه بارشی به نسبت قوی وارد این استان شود و بارش‌های قابل توجهی به همراه داشته باشد.

باران در سیستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  محسن حیدری چهارشنبه ۲۸ اسفند اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از اواخر وقت شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد سیستان و بلوچستان می‌شود که سطح این استان را با تمرکز بر نواحی مرکزی، مناطق جنوبی و سواحل در بر می‌گیرد.

وی افزود: فروردین از ماه‌های پر بارش سیستان و بلوچستان است که بیش‌از ۱۰ درصد بارش‌های یک سال زراعی استان در این ماه دریافت می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فروردین ۹ سال اخیر استان بارانی بوده و بارش‌های قابل توجهی به همراه داشته است برای نمونه فروردین سال ۱۳۹۸ بسیاری از شهرهای استان پنج روز بارانی داشته‌اند که ارتفاع بارش‌ها نیز قابل توجه بوده است.

وی افزود: مجموع بارش‌های فروردین ۱۳۹۸ در دلگان ۶۴، ایرانشهر ۵۴، چابهار ۴۳، راسک ۳۵.۸ و زابل ۲۵/۵ میلی‌متر بوده است.

حیدری ادامه داد: خروجی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که سامانه بارشی که از اواخر وقت دوم فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود و بارش‌های قابل توجهی برای اکثر نواحی استان بویژه مناطق مرکزی، جنوبی و سواحل به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی به سمت کرمان، خراسان جنوبی و مواج شدن آب‌های دریای عمان روی خواهد داد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات و تردد در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود.

کد خبر 493775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha