مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

آخرین سه‌شنبه سال در لواسان در حالی گذشت که اپیدمی‌شدن ویروس کرونا و تذکر مسئولان برای خانه‌ماندن کار خودش را کرد و چهارشنبه‌سوری ۹۸ در مناطق شمال تهران بدون حاشیه و حادثه تمام شد.

چهارشنبه‌سوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یکی از باغ شهرهای خوش آب و هوای استان تهران، همواره میزبان پایتخت‌نشینانی است که برای گذران اوقات فراغت به‌ویژه تعطیلات آخر هفته به این منطقه مراجعه می‌کنند.

 این باغ شهر در آخرین سه‌شنبه‌های سال که در رسوم ایرانیان به چهارشنبه‌سوری مشهور است و بسیار مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد نیز مرکز تجمع این قشر می‌شود که قصد دارند آخرین روزهای سالشان را با شادی و آتش بازی در طبیعت و ارتفاعات نزدیک پایتخت سپری کنند.

شب گذشته اما، علیرغم حضور چشمگیر مهمانان همیشگی که بی‌توجه به هشدارهای کرونایی، خانه‌های خود را به مقصد لواسان ترک کرده بودند، این شهر شبی آرام اما روشن را گذراند.

در کوچه، پس کوچه‌هایی که همیشه در چنین شبی آتش بازی به راه بود و هر محله را صدای ترقه و بوی دود و باروت فرا می‌گرفت، امسال خبری نبود و فقط در فاصله‌های طولانی، نوری از آتش درب منزلی دیده می‌شد.

با وجود این‌که اهالی لواسان در این چند روز با کاهش تردد و بستن مغازه‌ها سعی کرده‌اند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و دیشب با برگزاری چهارشنبه سوری مختصر، این دغدغه مندی و احساس مسئولیتشان را به منصه ظهور رساندند.

با این حال، گردشگرانی که ظاهراً حوصله قرنطینه را نداشتند به طبیعت لواسان پناه آورده بودند و دست از این آئین و رسوم دیرین هم نکشیدند!

البته، این مسافران فراری از قرنطینه خانگی هم بی‌سر و صدا از شهر گذشتند و تمام بی‌حوصلگی هایشان را بردند در محله‌های سبو و جاده جنگل را به آتش کشیدند و برگشتند. محله‌هایی دورتر از مرکز شهر که بیش از خانه و مغازه، زمین‌های خاکی و طبیعتی دارند که در این مواقع بستر مهمانان چند ساعته هستند.

تردد خودروها در جاده جنگل که تقریباً از ۸ شب به اوج رسید، تعجب برانگیز بود. جمع‌های دوستانه و خانوادگی بسیاری هم کنار آتش به چشم می‌خورد و البته اندک صدای ترقه ای. اما برای این‌که ببینم چقدر نگران کرونا هستند باید نزدیک‌تر می‌شدم.

در چند منطقه که ماشین‌های بیشتری پارک شده بود ایستادم و دیدم با این‌که کودک و پیر و جوان در این جمع‌ها حضور دارند، خبری از ماسک و دستکش و رعایت آنچنانی توصیه‌های بهداشتی نیست. البته برخی از آنها می‌گفتند الکل در ماشین هست و اگر لازم شود از آن استفاده می‌کنیم!

به هر حال کرونا با تمام تهدیدهایی که برای سلامتی دارد، حریف آداب و رسوم ما نشد و مردم آئینی ما هر طور شده چهارشنبه سوری را هم به جا آوردند!

تنها حسنی هم که مراسم امسال در لواسانات داشت این بود که بی‌حاشیه و بی‌خطرتر از سنوات قبل سپری شد یا به قول معروف به خیر گذشت!

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافته و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 493770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha