مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

علیرضا محمودی ایرانمهر، نویسنده "بارون‌ساز" و خالق "ابر صورتی" از یک سال و اندی پیش به شفارود گیلان در کرانه دریای خزر و مجاورت جنگل‌های هیرکانی پناه آورده تا دور از هیاهوی شهرهای بزرگ به نوشتن ادامه دهد و این روزها در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد.

علیرضا محمودی ایرانمهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ایرانمهر از خلوت خودخواسته اش و قرنطینه خانگی در شفارود گیلان برای دوستداران ادبیات از " جهان بعد از کرونا" گفت و آنان را به تاب آوردن در این روزهای سخت به امید فردایی بهتر تشویق کرد؛ عنوانی توجه‌برانگیز که می‌تواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

این نویسنده خراسانی گفت: جهان بعد از کرونا یک سلسله گفتار است که از طریق صفحه ام در اینستا منتشر می کنم. بر اساس این ایده که اتفاقهای جهانی معمولا باعث می شوند نوع زندگی مردم تغییر کند.

وی ادامه داد: کلا اتفاق های جهانی تحول های بزرگ را به دنبال دارند مثل جنگ جهانی اول و دوم که هر کدام تحول بزرگ اجتماعی و فرهنگی را بعد از خود داشتند یا اختراع و گسترش اینترنت که روی شکل زندگی بشر تاثیر گذاشت.

ایرانمهر افزود: کرونا یک اتفاق جهانی است و مثل هر اتفاق جهانی بزرگ دیگری می تواند تحولی عمیق در زندگی انسان به وجود بیاورد. تلاش من در این گفتارها این است که این تحول را نشان دهم مردم را به اندیشیدن به چیستی این تحولات ترغیب کنم و این که می توانند خود را با این تحولات همراه و از این تهدید جهانی بعنوان یک فرصت استفاده کنند.

خالق ابر صورتی خاطرنشان کرد: هنوز فکر می کنیم شیوع این ویروس اتفاقی است که چند ماه دیگر تمام می شود و زندگی ما به روال قبل باز می گردد، اما حتی اگر چنین باشد زندگی ما به روال قبل باز نمی گردد. این رویداد در زیرلایه زندگی ما و دریافت های ما نسبت به زندگی، تحولی بسیار مهم ایجاد کرده که شاید در طول چند سال و حتی یکی دو دهه خود را نشان دهد، شیوع کرونا مثل هر اتفاق جهانی دیگر یک فصل تازه در زندگی بشر باز می کند. تاثیر بحران کرونا بیشتر فرهنگی و شناختی است و اگر ادبیات ایران بتواند به این تحول نیز مانند جنگ واکنش نشان دهد تاثیر خیلی عمیقی خواهد بود.

وی افزود: ادبیات ایران به جنگ یا دفاع مقدس واکنش نشان داد اعم از مثبت و منفی، و  فکر می کنم نسبت به این ماجرا نیز واکنش نشان خواهد داد، چون ادبیات ما زنده و پویا است و نسبت به تحولات اجتماعی واکنش نشان می دهد.

ایرانمهر گفت: این روزها دو کار انجام می‌دهم یکی تولید آثاری به شکل سریال صوتی، داستان خوانی، مطالب طنز که در فضای مجازی اعم از اینستاگرام و تلگرام و پادکست منتشر می‌کنم. کار دوم این که سعی می کنم مهارتهایی برای زندگی و آگاهی هایی برای این که مردم چطور از زمانشان استفاده کنند، با تنهایی‌شان، اضطراب، بیماری، مشکلات مالی، ترس از دست دادن عزیزان روبرو شوند و این مساله را تبدیل به یک فرصت کنند نه فقط تحمل بلکه به عنوان یک فرصت برای این که در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

این مدرس داستان‌نویسی یادآور شد: البته من رسانه گسترده‌ای ندارم و تعداد مخاطبانم محدود است اما دوستان می‌توانند این گفتارها را دنبال کنند و همین که یک نفر از این پیام‌ها استفاده کند برای من خیلی مهم و ارزشمند است.

در بخشی از داستان " بارون‌ساز" می خوانیم: گفتم هیچ چیز توی این دنیا عجیب نیست. "مهم اینه چیزهایی وجود داشته باشن که آدم دوسشون داشته باشه. "

کد خبر 493684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha