مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

مدیر روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس گفت: تیم دانش‌بنیان پریچه دانشگاه خلیج‌ فارس موفق به تولید ماسک ضدویروس کرونا شد.

ماسک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از بوشهر، «رضا نکیسا» سه‌شنبه ۲۷ اسفند افزود: سایز ویروس کرونا بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ نانومتر است که این ویروس و حتی این سایز از ذره‌ها به راحتی از ماسک‌های معمولی عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: بنابراین برای ورود نکردن و خروج ویروس‌ها باید از سایز پایین‌تر از ۱۲۰ نانومتر در ماسک‌ها استفاده شود که در این صورت فرد استفاده کننده نمی‌تواند به راحتی تنفس کند.

نکیسا ادامه داد: در این راستا تیم دانش‌بنیان پریچه با سرپرستی حامد پریچه و مسئول فنی سید امیدرضا موسوی(رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم) با خلاقیت و نوآوری برای نخستین بار دست به طراحی و استفاده از یک ساختار جدید برای تولید ماسک زد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه خلیج‌فارس یادآور شد: این تیم با استفاده از میکرومواد، از یک ساختار چندلایه‌ و شبکه‌ای تودرتو برای ماسک‌های خود استفاده کرده و در لایه میانی آن خاصیت صابونی به کار برده است.  

وی گفت: با این مدل طراحی هنگام عبور ویروس، قارچ و باکتری آنها را به دام انداخته و با توجه به این که لایه بیرونی(غشای) ویروس کرونا از جنس چربی(لیپید) است می‌تواند آن را در خود حل و در نتیجه آن را خنثی کند.

گفتنی است تیم‌های دانش‌بنیان دانشگاه خلیج فارس پیش از این نیز موفق به تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده شده است.

کد خبر 493660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha