ایتالیا روز سه‌شنبه ۳۴۵ مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرد و اکنون ایتالیا تقریبا یک سوم مرگ‌های ناشی از این شیوع در جهان را به خود اختصاص داده است.

Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز شمار کل تلفات ناشی از کووید-۱۹ در  ایتالیا اکنون به بیش از ۲۵۰۰ مورد و شمار کل مرگ‌های ناشی از این شیوع که کانون ان از چین به اروپا تغییر مکان داده است به حدود ۷۸۰۰ مورد رسیده است.

هانس هنری کلوگ، رئیس منطقه اروای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت که اکنون ۱۵۲ کشور دچار شیوع کووید-۱۹ شده‌اند و «واقعیت‌ جدیدی» برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ایجاد شده است.

او گفت: «اروپا کانون شیوع نخستین پاندمی کروناویروس است و هر کشوری در آن بدون استثنا باید قوی‌ترین اقداماتشان را برای کند کردن سرعت انتشار ویروس انجام دهد. این قوی‌ترین اقدامات باید شامل فعالیت در سطح اجتماع باشد. دیگر این گفته که وضعیت مایه نگرانی من نیست، قابل‌قبول نیست.»

سازمان حفاظت مدنی ایتالیا روز سه‌شنبه ۳۵۰۰ مورد جدید بیماری را در این کشور را گزارش کرد و اعلام کرد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در شهر برگامو در منطقه کرونا زده لومباردی در شمال این کشور کاملا پرشده‌اند.

ایتالیا که دومین جمعیت سالمند جهان را پس از ژاپن دارد، با شیوع ویروسی که به نظر می‌رسد برای سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مرگبارتر باشد، غافلگیر شده است. همه این کشور در قرنطینه کامل قرار دارد، اما این اقدام تا به حال نتوانسته است مانع موج عفونت‌های جدید شود.

فرانسه نیز روز سه‌شنبه به کشور همسایه‌اش اسپانیا پیوست، قرنطینه عمومی در کشور را برقرار کرد.

بریتانیا که در مدت ۲۴ ساعت ۴۰۰ مورد جدید را گزارش کرده است، از شهروندانش خواست فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند و از کافه‌ها، باشگاه‌ها و رستوران‌ها دور بمانند. اما در بریتانیا برخلاف سایر کشورهای اروپایی این مکان‌های عمومی باز مانده‌اند.

بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد برای حفاظت از کسب‌وکارها در این کشور از خطر ورشکستگی یک بسته قرض و اعتبار ۳۶۰ میلیارد یورویی را در نظر گرفته است و اسپانیا نیز بسته مالی ۲۰۰ میلیارد یورویی خود برای این منظور اعلام کرده است.

کد خبر 493611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha