خط دوم راه آهن کرج- قزوین امروز ۲۷ اسفند ۹۸، با حضور وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری رسید.

اتصالات ریلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید رسولی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت راه آهن با دستگاه های دولتی و خصوصی گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای بهره‌گیری از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه مبنی بر تأمین مالی تولید ناوگان حمل و نقل ریلی به امضا رسید که طی این یک سال، از محل امضای این تفاهم‌نامه ۱۳۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل وارد شبکه ریلی شد و کارخانه‌های تولیدی واگن در حال تولید سایر ناوگان مذکور در این قرارداد هستند.

وی افزود: همچنین از محل‌های دیگر مجموعاً ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی در داخل تولید و بهره‌برداری شد که به افزایش بهره‌وری در حمل و نقل ریلی منجر شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن  با اشاره به افتتاح پل قزل‌حصار برای آسایش مردم این منطقه گفت: قطعه اول خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین از حدفاصل کرج تا هشتگرد امروز به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه دوم آن نیز حدفاصل هشتگرد تا قزوین فروردین‌ماه ۹۹ افتتاح خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی امروز ۶ سند همکاری میان راه‌آهن با بخش‌های دولتی و غیردولتی به امضا می‌رسد که مهم‌ترین آن بهره‌برداری از خط آنتنی ۱۶ کیلومتری کارخانه فولاد یزد به شبکه ریلی است و امروز اولین محموله بار فولاد یزد به کارخانه فولاد رشت با خط آهن ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت این محور ۵۰۰ هزار تن در سال است که مجموع کل حمل ریلی بار در کشور با افتتاح این خط به ۱۶.۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم قراردادهایی به مجموع ارزش ۱۳۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین تفاهم‌نامه همکاری راه‌آهن و بنادر جهت افزایش سهم ریل از بندر، بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی ریلی به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان و ورود ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی جدید به شبکه ریلی به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان به امضا رسید.

کد خبر 493582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha