فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اثر نامطلوب داروهای ضد التهابی بر روی سیستم ایمنی بدن، نسبت به مصرف مسکن‌هایی مانند بروفن و ژلوفن برای کاهش علائمی همچون سردرد و بدن‌درد افراد مشکوک به کرونا هشدار داد.

IBUPROFEN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، دکتر علیرضا زالی درباره مصرف دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار کرد: افرادی که علائم خفیف کووید- ۱۹ را دارند و یا دچار بدن درد و سر درد و تب هستند ممکن است از مسکن‌های معمول مثل بروفن و ژلوفن استفاده کنند، متاسفانه ثابت شده که تمامی داروهای ضدالتهابی اثر نامطلوبی بر روی وضعیت ایمنی بدن دارند.

 مطالعات در ایتالیا نشان داده است که افراد مبتلا به ویروس کرونا که بدحال شده‌اند، افرادی بوده‌اند که از مسکن‌ها استفاده کرده بودند، بنابر این داروهای ضد التهابی مانند بروفن برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند مجاز نیست و مصرف آن‌ها عوارض بیماری را تشدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تنها داروی مجاز برای افرادی که تب و یا درد عضلانی دارند استامینوفن ساده است، گفت: مصرف کورتن می‌تواند مرگ و میر افراد مبتلا به کووید ۱۹ را به شدت بالا ببرد، بنابراین مصرف هرگونه کورتن و اصطلاحا داروی استروئیدی برای این بیماری ممنوع است. البته این مسئله یک استثنا دارد؛ برخی افراد مانند بیماران مفصلی و بیماران مبتلا به آسم در طول زندگی خود نیازمند به مصرف کورتن هستند، این افراد نباید بدون مشورت با پزشک داروی خود را قطع کنند.

دکتر زالی با بیان اینکه کورتن به صورت ناگهانی سیستم ایمنی بدن را دچار ضعف می‌کند یادآور شد: مصرف کورتن در موارد غیرضروری و بدون تجویز پزشک می‌تواند عوارض بیماری کووید ۱۹ را تشدید کند.

کد خبر 493568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha