چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

این روزها و با شیوع ویروس کرونا در کشور، سامانه‌های مرتبط با وزارت بهداشت اقداماتی مانند غربالگری افراد از نظر ابتلا به کرونا را انجام می‌دهند. در این بین یک شرکت خصوصی هم نرم‌افزار موبایلی با عنوان «کرونا ۱۱۵» را عرضه کرده است. 

نرم افزار کرونا115

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا مقدم مدیرعامل شرکت عرضه‌کننده این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار مربوط به خودارزیابی کرونا و براساس پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت است. به کمک این نرم‌افزار موبایلی افراد می‌توانند وضعیت خود را از نظر شرایط بالینی اعلام کنند. 

این نرم‌افزار اعلام می‌کند آیا افراد به مراجعه به مراکز درمانی نیاز دارند یا باید با اورژانس تماس بگیرند. همچنین مراکز درمانی و تشخیصی برای مراجعه را نیز در هر استان مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: این نرم‌افزار مربوط به بخش خصوصی است و به دنبال سود مالی از این نرم‌افزار نیستیم و فقط برای کمک کردن به مقابله با ویروس کرونا این نرم‌افزار را راه‌اندازی کردیم. ما یک شرکت سرمایه‌گذاری هستیم و در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنیم.

مقدم ادامه داد: برای دریافت مجوز از وزارت بهداشت نیز اقدام کرده‌ایم و احتمالا در روزهای آتی مجوز وزارت بهداشت هم آماده خواهد شد. نرم‌افزارها برای مجوز به دو صورت بررسی می‌شوند که یکی صلاحیت شرکت سازنده است که این موضوع بررسی شده است.

این مهندس نرم‌افزار افزود: اطلاعاتی که در این نرم‌افزار ثبت می‌شود قابل برگشت نیست و در واقع نرم‌افزار یک‌طرفه است و در نتیجه احتمال هک شدن را کاهش می‌دهد. همچنین اطلاعات خاصی ثبت نمی‌شود و افراد فقط باید شماره همراه خود را وارد کنند. حتی افراد می‌توانند اسم خود یا اطلاعات شخصی را وارد نکنند. این نرم‌افزار به ثبت کد ملی هم نیاز ندارد. در نتیجه موارد مختلف از نظر امنیت اطلاعات برای طراحی این نرم‌افزار در نظر گرفته شده است.

مقدم یادآور شد: این نرم‌افزار به دو صورت اندروید و pwa (تحت وب) طراحی شده و تاکنون در عرض ۲ روز بالغ بر ۵ هزار نصب داشته است.

کد خبر 493566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha