معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین که قبل از این به دلیل پیشگیری از کرونا بین ۸ تا ۱۸ تعیین شده بود به حالت عادی بازگشت.

فروشگاه زنجيره اي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: با وجود مصوبه استانی در خصوص محدودکردن ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با توجه به دستور العمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و برای پیشگیری از ازدحام در این اماکن و جلوگیری از شلوغی در آنها و با توجه به ضدعفونی این مکان‌ها مقرر شد تا ساعت فعالیت آنها به حالت قبل و عادی بازگردد.

علی اکبر کبیری افزود: با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی واحدهای صنفی توزیع اقلام اساسی مردم تعطیل نخواهند شد. متاسفانه برخی اخبار کذب در فضای مجازی مبنی بر قرنطینه کشور و تعطیلی فروشگاه‌ها موجب شلوغ شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده بود که این موضوع نیز بر تصمیم عادی‌سازی ساعت کار این واحدها موثر بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: غرفه‌های توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی و ستاد تنظیم بازار در قزوین آغاز شده است. ۵۰ غرفه به کار توزیع میوه در استان می‌پردازند.

کبیری بیان کرد: با هدف جلوگیری از تجمع افراد تعداد این غرفه‌ها نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است، ضمن آنکه غرفه‌های موجود به وسایل ضدعفونی‌کننده تجهیز شده اند. به صاحبان غرفه‌ها توصیه شده که بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله مشتریان تاکید داشته باشند.

او گفت: با هدف کاهش حضور مردم در اجتماع با هدف مقابله با کرونا، بازارهای شبکه‌ای اینترنتی در قزوین فعال شده که اقلام مختلف از دارو و ماسک و الکل و دستکش گرفته تا مواد خوراکی و میوه را با سفارشات اینترنتی به درب منازل شهروندان می‌رسانند.

کد خبر 493555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha