دانشگاه علوم پزشکی گناباد به دنبال احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان روز سه شنبه ۲۷ اسفند وضعیت قرمز اعلام کرد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در خراسان‌رضوی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با وجود اطلاع رسانی و هشدارهای گسترده به مردم ولی باز هم خیابانها و محدوده مرکزی شهر شلوغ است و شاهد افزایش حضور مردم در معابر عمومی هستیم.

دکتر «جواد باذلی» ادامه داد: یکی از مهمترین راههای انتقال ویروس کرونا در شرایط فعلی مراودات اجتماعی است و قطع زنجیره ابتلای به این ویروس متکی به کاهش تردد در معابر عمومی است.

وی بیان کرد: اگر روال رفت و آمدها و مراودات اجتماعی مردم به همین منوال ادامه یابد زمان رسیدن به اوج و خیز بیماری سریعتر فرا می رسد. در زمان اوج شیوع بیماری کرونا تعداد مبتلایان از ظرفیت بیمارستانهای این شهر بیشتر خواهد شد و مرگ و میرها هم افزایش می یابد.

باذلی افزود: هدف از اعلام وضعیت قرمز، هشدار به مردم برای پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهر است و در صورت همکاری مردم و افزایش ماندن در منزل می توان با کمترین میزان مرگ و میر دوران اوج بیماری کرونا را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: با ثبت یک مورد جدید آزمایش بیماران مبتلا به کرونا تعداد مبتلایان به این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان در روز سه شنبه به ۱۹ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۱۶ بیمار مربوط به گناباد و سه بیمار مربوط به شهرستان بجستان هستند.

کد خبر 493487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha