مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

هر سال برای برگزاری عید نوروز، اقلامی مانند شیرینی، شکلات، آجیل و... خریداری می‌کنیم. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا باید در خرید این اقلام دقت شود. 

شیرینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره تهیه شیرینی گفت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و نبود دید و بازدید در میان ایرانیان احتیاجی به خرید شیرینی نیست. ممکن است شیرینی‌ها در فرایند تولید یا در مرحله تحویل به مشتری به ویروس کرونا مبتلا شود بنابراین بهتر است از خرید آن صرف نظر کنیم.

او بیان کرد: خرید شیرینی اصلا امری ضروری و لازم نیست؛ چراکه کودکان با مصرف بی‌رویه شیرینی دیگر تمایلی به خوردن غذا نخواهند داشت و همین امر باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود و بسیار مضر است.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی افزود: توصیه ما این است که شیرینی و قندهای ساده مانند شکلات از آنجایی که به فرد احساس سیری کاذب می‌دهد و آن‌ها را از مصرف غذا محروم می‌کند به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.

رحمانی ادامه داد: افراد از مصرف شیرینی پرهیز کنند و اگر هوس خوردن کردند در میان‌وعده حداکثر ۲ عدد مصرف کنند تا قند خون آن‌ها حفظ شود.

وی یادآور شد: افراد بهتر است از قندهای ساده و بی‌ضرر مانند میوه و سبزی تازه استفاده کنند تا به بدنشان آسیب نرساند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به مصرف نکردن شیرینی ‌تر با وجود ویروس کرونا گفت: رشد باکتری در شیرینی ‌تر نسبت به شیرینی خشک بیشتر است؛ چراکه اکثر باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها به خصوص کپک‌ها در محیط‌های رطوبتی رشد بیشتری پیدا می‌کنند و به همین علت امکان آلودگی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رحمانی تصریح کرد: شیرینی‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند احتیاجی به قرار دادن در داخل مایکروفر ندارند و بستگی به حجم و رطوبت آن‌ها باید در داخل مایکروفر قرار بگیرند و حرارت ببینند.

کد خبر 493468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha