دادرس دادگاه عمومی بخش چاروسا در اقدامی جالب به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این بخش محروم، حکم خرید معادل ۵۰ میلیون ریال اقلام بهداشتی را به جای حبس و زندان برای یک متهم صادر کرد.

اقلام بهداشتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صادق انصاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نسبی قیمت اقلام بهداشتی و کمبود آن، محکوم مکلف است زیر نظر رئیس حوزه قضایی بخش و قاضی اجرای احکام و با هماهنگی اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به مبلغ ۵۰ میلیون ریال اقلام و لوازم بهداشتی خرید کند.

صادق انصاری افزود: این اقلام می‌تواند شامل ماسک، دستکش، شوینده، پد الکلی، ژل شستشو و دیگر موارد مشابه آن باشد.

دادرس دادگاه عمومی بخش چاروسا تصریح کرد: به صورت عادلانه و متناسب، این وسایل باید در میان خانواده‌های نیازمند، کم‌توان، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و مددجویان این بخش توزیع شود.

انصاری تاکید کرد: چنانچه محکوم از حکم دادگاه سرپیچی کند، دادگاه صادرکننده حکم قطعی، بار نخست می‌تواند یک تا ۲ سال به مدت تعلیق وی را افزایش دهد و در صورت تکرار قرار تعلیق لغو و مجازات معلق اجرا می‌شود.

او عنوان کرد: این حکم با توجه به رضایت شاکی و نداشتن سابقه کیفری متهم و نیز توجه به شأن و کرامت انسانی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی حاکم بر منطقه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده حداقلی از مجازات حبس صادر شده است. این فرد محکوم اقدام به سرقت ۲ رأس بز کرده بود.

بر اساس نتایج آزمایشگاهی تاکنون ۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و در مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان ۳۲ مورد اعلام شده است.

کد خبر 493435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha