مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۵۱ نفر مشکوک به کرونا در روند پایش مسافران در ورودی‌های استان شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

ورودي خراسان جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرحیم شهریاری افزود: تاکنون ۵۶ هزار و ۵۴۴ نفر در مبادی ورودی‌ استان با توجه به اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارزیابی و سلامت آنان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲۵ نفر از داوطلبان هلال احمر در قالب ۱۶۵ تیم در این طرح همکاری داشته‌اند، بیان کرد: بدون شک اقدامات گروه‌های مستقر با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی دارد.

شهریاری با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس بیان کرد: از ۱۳ اسفند ماه جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه توصیه‌های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق آمبولانس‌ها در سطح شهر بیرجند اطلاع رسانی می‌شود، اظهار کرد: همچنین افزون بر فضای مجازی در سطح استان برای رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی انجام شده است.

 وی از مردم خواست مدتی را در خانه بمانند و فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه قطع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش اصلی را دارند، افزود: از شهروندان خواستاریم از مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز کنند.

کد خبر 493424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha