سرپرست جمعیت هلال‌ احمر از آغاز طرح پایش و غربالگری کرونا در مبادی خروجی ۱۳ استان از جمله تهران، قزوین و قم خبر داد.

غربالگری کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی سرپرست جمعیت هلال‌ احمر امروز (سه شنبه ۲۷ اسفند) در جمع خبرنگاران پس از بازدید از پست پایش و غربالگری جمعیت هلال احمر استان تهران در عوارضی تهران - قم، از آغاز طرح پایش و غربالگری کووید ۱۹ در مبادی خروجی در استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان به صورت رسمی و همزمان خبر داد. 

همتی گفت: جمعیت هلال احمر در اجر و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از تیم های چهار نفره با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست ها حضوری فعال و تاثیرگذار دارند. این تیم ها با هماهنگی وظیفه غربالگری و تب سنجی  را بر عهده دارند و از خروج و ادامه تردد شهروندانی که دارای علائم مشکوک باشند، جلوگیری می شود و این افراد به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل می شوند.  

وی از تمامی هموطنان خواست که از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و اجتناب کنند زیرا این روزها شرایط خاصی به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است.

سرپرست جمعیت هلال احمر ادامه داد: هر سال در این ایام نیروهای امدادرسان هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خدمت مردم و مسافران نوروزی فصل بهار بودند اما امسال با توجه به ورود و گسترش ویروس کرونا در کشور در طرح ملی پایش و غربالگری کووید ۱۹ توسط هلال احمر در مبادی خروجی ۱۳ استان در خدمت مردم عزیز کشورمان هستیم.

همتی اضافه کرد: سوای اینکه ما در این طرح ملی مبادی خروجی ۱۳ استان کشور را کنترل می کنیم همزمان عزیزان ما در کل کشور و در قالب ۵۰۰ تیم دیگر در حال کنترل ورودی شهرها هستند و تلاش می کنیم عوارض بیماری، تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر را به کم ترین مقدار ممکن برسانیم و این مهم فقط در راستای همکاری و همدلی مردم با نیروهای امدادی محقق خواهد شد و آرزو می کنیم که مردم سربلند، سرافراز، مهربان و مهرورز ایران سالی سرشار خیر و برکت را آغاز کنند و بدانند که نیروهای امدادرسان هلال احمر تا کنترل نهایی این بیماری در کنار مردم هستند تا قدم اندکی را در کنترل بیماری و شکستن حلقه انتقال این بیماری برداریم.

ویروس کرونا که کووید–۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۶۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 493408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha