اپراتور دوم تلفن همراه، آماده می‌شود تا در آبانماه،حدود ‪ ۵۰۰‬هزار شماره ارائه کند.

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه چهارشنبه 5 مهر 85 در حاشیه گردهمایی بسیجیان وزارت ارتباطات، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طبق قراری که ایرانسل گذاشته و گزارشی که داده، از این به بعد هم هر ماه ‪ ۵۰۰‬هزار شماره واگذار خواهد کرد تا دو میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار شماره، امسالشان تکمیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که درباره شمار واگذاری‌های ایرانسل تا پایان امسال، ارقام متفاوتی از حدود یک میلیون تا دو میلیون و نیم گفته می‌شود، گفت: برنامه روشن است .آن‌ها طبق پروانه باید بعد از یک سال از آغاز فعالیتشان ، حدود دو میلیون و ‪ ۲۰۰‬شماره واگذار کنند.

وزیر ارتباطات افزود: آن‌ها تلاش خود را می‌کنند و ما هم تلاش می‌کنیم که آنها موفق شوند. طبیعتا اگر زودتر بتوانند این کار را انجام دهند، حتما انجام می‌دهند و با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته‌اند فکر نمی‌کنم مشکلی باشد و دو میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار را تا پایان سال اول ارائه می‌دهند.

به گفته سلیمانی، با این حال، اینکه تا پایان سال ‪ ۸۵‬یک میلیون و نیم شماره تحویل بدهند یا دو میلیون، خیلی مهم نیست، مهم این است که این پروژه دارد شروع می‌شود و مسوولان شرکت ایرانسل هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا پروژه را بموقع انجام دهند.

وی در پاسخ به اینکه ارتباطات سیار، اپراتور اول، اعلام کرده تا بهمن ماه ‪ ،۸۵‬تعداد مشترکان خود را به ‪ ۱۵‬میلیون خواهد رساند، آیا برای این تعداد، ظرفیت‌سازی شده است؟ گفت: بله الان حدود ‪ ۳۰‬شرکت مخابرات استانی درگیر این کار هستند و تجهیزاتی در اختیار آنها قرار گرفته و خود شرکت ارتباطات سیار هم برنامه‌ریزی کرده تا این کار را انجام دهد.

سلیمانی افزود: با این حال الان ظرفیت ‪ ۱۵‬میلیون شماره را نداریم، بلکه ظرفیت‌سازی همزمان با واگذاریها صورت می‌گیرد. تا الان هم شواهد نشان می‌دهد که می‌توانیم در بهمن به این تعداد برسیم زیرا تا شهریور ماه دو میلیون شماره ثبت نامی‌های بهمن ‪ ۸۴‬را واگذار کرده‌ایم و تا بهمن هم بقیه واگذار خواهد شد که نزدیک به ‪ ۱۵‬میلیون می‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: در پایان مهرماه در نزدیک به ‪ ۷۵۰‬شهر واگذاری‌ها بطور کامل انجام می‌شود که این واگذاریها بدون نوبت هم بوده‌است .

یکی دو استان داریم که شرایطشان خوب است و ظرفیت‌سازی آنها به پایان می‌رسد و احتمال دارد که مهرماه سیم کارتهای آن دو استان را هم واگذار کنیم و در بقیه شهرها هم هر جا ظرفیت‌سازی نهایی شود، ما واگذاری را همان موقع یعنی خارج از نوبت انجام می‌دهیم .

سلیمانی ادامه داد: ‪ ۱۵‬یا ‪ ۱۶‬شهر بزرگ هم هستند که تعداد ثبت نام‌ها در آنها حدود ‪ ۳۰۰‬هزار و بیشتر است، از جمله تهران که بیش از یک میلیون نفر در آن ثبت نام کرده‌اند، که کار واگذاری در آنها عملا تا بهمن‌ماه طول خواهد کشید.

کد خبر 4934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز