سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بهره‌برداران خسارت‌دیده از سیل ابتدای سال استان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا به‌دلیل مراجعه کشاورزان به بانک‌ها و ادارات، متوقف شد.

كشاورزان گلستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آمنه جمشیدی رودباری افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت به کشاورزان سیل زده به گونه‌ای است که قابلیت پرداخت در سال ۹۹ را دارد که پس از مهار کامل این بیماری، پرداخت این تسهیلات ادامه خواهد یافت.

به گفته وی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط دولت برای بهره برداران کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن به ۱۰ هزار بهره بردار واجد شرایط پرداخت شد.

جمشیدی اضافه کرد: باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای کشاورزان خسارت دیده از سیل، ۵ ساله و با یک سال تنفس است.

به گفته وی در بخش پرداخت کمک بلاعوض دولت، بیش از ۲۹ هزار فرم خسارت اراضی زراعی، باغی، دام و طیور و زنبور عسل و سایر بخش های کشاورزی در استان ثبت و تایید شد.

طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و پس از تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان، پیگیری مرمت زیرساخت‌های کشاورزی خسارت دیده از سیل استان را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی برشمرد و گفت: مرمت این زیرساخت‌ها با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال انجام است که برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت.

وی بیان کرد: این اعتبار برای مرمت کانال های زهکش، جاده های بین مزارع، ایل راه‌های عشایری، قنات، چاه و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی هزینه می‌شود.

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخش وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد.

کد خبر 493398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha