مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با فعال شدن سامانه بارشی در استان بوشهر احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، «فرج‌الله شکوهی‌پور»  اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز سه شنبه ۲۷ اسفند و تداوم فعالیت آن تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده، پیش بینی می‌شود به تناوب آسمان استان بوشهر ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد باشد.

وی اضافه کرد: بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و شنبه مقدار و شدت بیشتری دارد. همچنین همراه با وزش باد، افزایش تلاطم دریا بویژه در روزهای گفته‌شده مورد انتظار است.

وی زمان موج اول بارش‌ها را از سه‌شنبه تا پنجشنبه و موج دوم بارش‌ها را طی روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده دانست و افزود: این سامانه در سطح استان، سواحل استان و خلیج فارس فعال خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها طی فعالیت این سامانه، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بویژه در روزهای چهارشنبه و شنبه وجود دارد.

وی از افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲ متر به‌ویژه در روزهای چهارشنبه و شنبه خبر داد و اضافه کرد: توصیه می‌شود مردم از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب تلاطم دریا، از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در روزهای چهارشنبه و شنبه اجتناب شود.

کد خبر 493396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha