بیش از ۲ سال از درگذشت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس می‌گذرد که بتازگی فرزند وی دلیل فوت پدر خود را تجویزهای پزشک طب سنتی یا طب اسلامی اعلام کرده است.

حسین روازاده

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا در گزارشی به بررسی ماجرای نقش تجویز حسین روازاده از مدعیان طب سنتی در مرگ آیت‌الله حائری شیرازی پرداخته است. محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز متولد شد و  ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در قم فوت کرد.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی مدعی شد که پدرش از تجویزهای حسین روازاده، کارشناس طب اسلامی استفاده کرد و همین تجویزها عامل مرگ او بوده است.

وی افزوده: مرحوم پدر، علی رغم تأکید همه اطبا بر ضرورت عمل جراحی و برداشتن عضو سرطانی به طبابت طبیب عَلَفی گردن نهاد، این شخص کسی نبود جز همان حکیم! روازاده معروف. »

فرزند کوچک آیت‌الله حائری شیرازی هم در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه آن مرحوم ارتباط خوبی با پزشکان داشت و بی توجه به تجویزهای پزشکان نبوده، توضیح داده: آیت‌الله حائری شیرازی تنها یک یا دو بار آقای روازاده را ملاقات کرد که آقای روازاده بابت معاینه هیچ هزینه‌ای دریافت نکرد اما تجویزی کرد که بعدها پزشکان گفتند این تجویز باعث بدتر شدن بیماری ایشان شده است.

به گفته وی، آنچه پزشکان در تمام دنیا به آن باور دارند، این است که استفاده از طب مکمل از حقوق تمام بیماران است، این را یک امر شخصی می‌دانند که هر بیمار در کنار پزشکی جدید، طب مکمل نیز استفاده کند.

کد خبر 493313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    37 9
    81 سال عمر کرده تازه میگید بخاطر طب سنتی بوده ؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    37 8
    چرا سال ٩٦ اين حرفا نبود ؟
  • سمی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    45 10
    کاری ندارم که طب سنتی چطوریه. ولی خداییش پدرتون 81 سال سن داشته دیگه همچینم ربطی به دارو نداره
  • حکمت IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    31 13
    آیت الله هاشمی شاهرودی را هم اضافه کنید .با تجویز همین ها بود
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    19 14
    در همین طب سنتی فرد باسوادی چون دکتر خیر اندیش و شاگردانشان که همگی پزشکان این کشور هستند هم وجود دارند که هزاران بیمار را مداوا کرده اند -روازاده و همین آقای تبریزیان از همان اول هم مورد مخالفت پزشکان با گرایش طب سنتی بودند چون یکسو نگر و تک بعدی و دور از محیطهای آکادمیک روز بودند و هستند
    • علیرضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 6
      کاملا با نظرتون موافقم.
  • حامد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    28 24
    لطفا برای منفی جلوه دادن طب سنتی که توصیه ائمه ما هستند شایعه پراکنی نکنید ،، و از خودفروشی دشت بردارید
    • ابراهیم IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      3 1
      حامدعزیزبحث منفی جلوه دادن طب سنتی نیست ولی یقیناحالاشخص خاصی مدنظرنیست خیلیابه نام دستورات دینی وائمه براخودشان دکان بازکرده اندوخیلیاشون حتی به اصول هم اعتقادی ندارندوانقدردرفن بیان استادندوتبحردارندکه باعث فنای خیلی کسان شدنداین درهردومقوله صادق هست ومخالفت این دوتزهمیشه بوده وهست پس خواهشاپای ائمه ودین راوسط نکشید
  • علیرضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    11 10
    وقتی میگن فوت بخاطر طب سنتیه مطمین باشید دارن اسم طب سنتی رو بدنام میکنن. طب سنتی دوای هر دردیه. منتها نمیذارن که گسترش پیدا کنه. حقیقت این ماجرا رو هم من ازش اطلاع ندارم و الله اعلم. اینکه حکیم چه کسی باشه خیلی شرطه. متاسفانه اقای روازاده طبیب حرفه ای توی زمینه طب سنتی نیست. و فقط بواسطه روابط و ضوابطی که دارن معروف شدن.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    13 5
    چرا بعد از دو سال اینارو میگن؟
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    27 6
    انصاف چیز خوبی است، هزاران نفری را که طب جدید دفعتا یا به مرور میکشد نمیبینید، و هزاران انسانی را که طب اسلامی احیا کرده نظاره نمیکنید،