مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

در این دوران کرونایی تعداد افرادی که به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند رو به افزایش است. فقط ۱۳۷ نفر در همین روزها. گزارش را بخوانید

الكل

به گزارش همشهری آنلاین،  ۱۳۷نفر در روزهای اخیر به‌دلیل مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند. این آمار عجیب اما واقعی است و از سونامی مرگباری حکایت دارد که به‌دنبال فراگیر شدن ویروس کرونا استان‌های مختلف کشور را در برگرفته است. با وجود جان‌باختن ده‌ها نفر در روزهای گذشته با مصرف الکل مسموم اما حالا شواهد نشان می‌دهد که در تهران، فارس و خوزستان هموطنان دیگری نیز به‌دلیل نوشیدن الکل جان سپرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
به گزارش همشهری، تنها چند روز پس از شایع شدن ویروس کرونا در کشور، سونامی مصرف الکل‌های مسموم نیز آغاز شد. با اینکه پیش از این نیز گاه و بی‌گاه مواردی از مسمومیت با الکل در نقاط مختلف کشور گزارش می‌شد اما این بار ماجرا متفاوت بود. شایعه‌ای که درخصوص مؤثر بودن الکل در دفع ویروس کرونا منتشر شده بود خیلی‌ها را به دام می‌انداخت تا از ترس کرونا، الکل مسموم نوشیده و به آغوش مرگ بروند. آنطور که آمارها نشان می‌دهد تاکنون دست‌کم در ۱۲استان ۱۳۷نفر به‌دلیل مصرف الکل مسموم جان خود را از دست داده‌اند و صدها نفر نیز دچار مسمومیت با عوارض کمتر شده‌اند. آنطور که آمارها نشان می‌دهد در استان اردبیل تاکنون ۱۰۰نفر مسموم شده و ۱۳نفر جان باخته‌اند. در استان کردستان نیز ۱۸نفر مسموم و ۶نفر قربانی شده‌اند. تعداد قربانیان در کرمانشاه، بندرعباس، مازندران، البرز، همدان و ساوه نیز به‌ترتیب: ۱، ۱، ۱۲، ۷، ۴و ۲نفر گزارش شده است و از فراگیر بودن مصرف الکل مسموم حکایت دارد.

  • جان باختن ۳۱نفر در فارس

تازه‌ترین گزارش‌های رسیده از استان فارس نشان می‌دهد شمار قربانیان مسمومیت با الکل در این استان افزایش یافته و تاکنون ۳۱نفر جان خود را از دست داده‌اند. محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس در این‌باره به ایسنا می‌گوید:« از ابتدای اعلام اخبار شیوع ویروس کرونا تا صبح یکشنبه(‌۲۵ اسفند) ۲۶۴ نفر در استان فارس به‌دلیل مصرف الکل مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که ۱۹۷ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۴ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند. » وی درباره تعداد قربانیان می‌گوید:«‌متأسفانه تا صبح یکشنبه، ۳۱ نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان جان باخته‌اند که از این تعداد ۲۷ نفر در شیراز و ۴نفر در شهرستان‌ها فوت شده‌اند. »

  • افزایش قربانیان در خوزستان

یکی از مهم‌ترین کانون‌های مسمومیت با الکل در روزهای گذشته استان خوزستان است. جایی که براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خوزستان دست‌کم ۵۱نفر بر اثر مسمومیت با الکل مسموم جان باخته‌اند. علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این‌باره می‌گوید:« روز یکشنبه ۸ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و مرگ‌ومیر ناشی از این مشروبات همچنان در خوزستان ۸ درصد است. » او ادامه می‌دهد:« از روز شنبه تا یکشنبه نیز ۲نفر دیگر جان خود را بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی از دست داده‌اند که با احتساب این دو مورد، قربانیان این مشروبات در خوزستان به ۵۱ نفر رسید. »
احسان‌پور همچنین درباره وضعیت افراد مسموم شده نیز می‌گوید:« از ۶۲۰ موردی که از زمان وقوع این مشکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، ۳۶ نفر اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند که ۱۲ نفر از این تعداد، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. » 

  • جان باختن ۶نفر در پایتخت

در ۲روز اول هفته نیز در پایتخت، ۶نفر بر اثر مسمومیت الکل جانشان را از دست دادند. تمام قربانیان مرد بودند که ظاهرا از ترس بیماری کرونا و در امان ماندن از ویروس، اقدام به مصرف الکل کرده بودند اما تصورش را نمی‌کردند که این وحشت به قیمت ازدست دادن جانشان تمام خواهد شد.
ساعت ۹صبح شنبه مأمور کلانتری ۱۲۴قلهک نخستین گزارش مرگ را به قاضی مصطفی واحدی -کشیک جنایی تهران- اعلام کرد. قربانی مردی ۳۵ساله بود که به‌دلیل مسمومیت، جانش را از دست داده بود. قاضی جنایی دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرد و مشخص شد که متوفی به‌دلیل مسمومیت با الکل جانش را از دست داده است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مرد جوان از ترس کرونا، اقدام به مصرف مشروبات دست‌ساز کرده و به‌دلیل مسمومیت جانش را از دست داده است. با دستور قاضی جنایی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
هنوز نیم ساعت از اعلام نخستین گزارش مرگ با مسمومیت الکل به قاضی جنایی پایتخت نگذشته بود که این‌بار مأمور کلانتری ۱۰۷فلسطین خبر دیگری را به او اعلام کرد. دومین قربانی مردی بود ۳۸ساله. او از وحشت درگیر شدن با ویروس کرونا، اقدام به مصرف مشروبات الکلی کرده بود که متأسفانه دچار مسمومیت شدیدی شده بود. خانواده‌اش او را به بیمارستان انتقال دادند اما اقدامات درمانی برای نجات او فایده‌ای نداشت و مرد جوان قربانی تصمیم عجیبش برای فرار از ابتلا به کرونا شد.


گزارش مرگ بر اثر مسمومیت با الکل در پایتخت در نخستین روز هفته و آخرین شنبه سال ۹۸انگار تمامی نداشت؛ چراکه ساعت ۱۱:۳۰صبح سومین گزارش را به قاضی واحدی اعلام کردند. قربانی مردی بود ۵۰ساله. او هم به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی جان باخته بود و مسئولان بیمارستان خبر مرگ او را به کلانتری ۱۷۹خلیج گزارش کرده بودند. ماجرای مرگ او هم با ۲ نفر دیگر تفاوتی نداشت. او هم ظاهرا از ترس ابتلا به کرونا اقدام به مصرف مشروبات الکلی کرده بود اما این تصمیم عجیب او به قیمت از دست دادن جانش تمام شد.
اگرچه این روزها آمار مرگ با مشروبات الکلی سیرصعودی دارد اما تکرار این حوادث نشان می‌دهد که افراد توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند. چهارمین قربانی شنبه آخر سال مردی بود ۴۴ساله. گزارش این حادثه را مأمور کلانتری ۱۳۷نصر به قاضی واحدی اعلام کرد. او هم قربانی مصرف مشروبات الکلی شده بود و نام وی در لیست قربانیان مسمومیت مرگبار در پایتخت قرار گرفت. در ادامه جسد او نیز با دستور قاضی به پزشکی قانونی انتقال یافت.
روز شنبه ۲۴اسفندماه که آخرین شنبه سال ۹۸محسوب می‌شد، کشیک جنایی تهران یکی از شلوغ‌ترین روزها را تجربه می‌کرد، چرا که ساعت ۱۵:۴۰باردیگر تماسی از سوی مأمور کلانتری ۱۴۹امامزاده حسن با قاضی جنایی تهران گرفته شد مبنی بر اینکه مرد جوان دیگری قربانی مصرف مشروبات الکلی شده بود. متوفی ۳۴ساله بود که نام او به‌عنوان پنجمین قربانی با الکل مسموم در لیست ثبت شد.
اما آخرین قربانی در پایتخت مردی ۴۴ساله بود. او نیز از ترس ابتلا به بیماری کرونا، اقدام به مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز کرده بود اما فکرش را نمی‌کرد جانش را از دست بدهد. او درحالی‌که حالش وخیم شده بود به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش برای نجات او فایده‌ای نداشت. وقتی بامداد یکشنبه مأمور کلانتری ۱۱۲ابوسعید گزارش مرگ او را به قاضی مصطفی واحدی- کشیک جنایی تهران- اعلام کرد او تلفنی دستور داد تا جسد وی به پزشکی قانونی انتقال یابد.

  • منبع: روزنامه همشهری ۲۶ اسفند
کد خبر 493275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha