قاضی دوستدار محیط‌زیست در شهرستان لامرد استان فارس، یک شکارچی متخلف را که اقدام به زنده گیری سه قطعه کبک وحشی کرده بود، به دو ماه حبس تعزیری محکوم کرد و این حکم را به ساخت آبشخور در مناطق حفاظت شده این شهرستان تغییر داد.  

دادگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی سلمان‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در استان فارس دوشنبه ۲۶ اسفند اعلام کرد: طی اخبار واصله و با همکاری نیروی انتظامی، با مراجعه به منزل فرد متخلف، سه قطعه کبک وحشی و یک قبضه سلاح بادی غیرمجاز کشف و ضبط و پرونده این متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.  

سلمان‌پور گفت: فرد متخلف پس از مراجعه به دادگاه اظهار داشت که این کبک‌ها را از فروشگاهی تهیه کرده که با توجه به شواهد و مدارک موجود، مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت و قاضی پرونده در حکمی متفاوت، به جای دو ماه حبس تعزیری، محکوم علیه را موظف کرد با نظارت دادستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد و تشکل زیست‌محیطی سبز گستران با قلات، طی مدت سه ماه نسبت به تهیه و نصب آبشخور در مناطق حفاظت‌شده، اقدام کند.  

وی افزود: متهم به رأی دادگاه اعتراض کرده و خواهان بررسی مجدد، حکم صادره بود که پس از تشکیل دادگاه تجدید نظر، قاضی رأی صادره را قطعی اعلام کرد.  

مجازات‌های جایگزین حبس برای جرم اولی‌ها و تبدیل مجازات‌هایی مانند حبس به خدمات عام‌المنفعه در دستگاه قضایی مطرح است، این مهم، به ‌صورت وحدت رویه در قانون مجازات اسلامی الزامی شده است. مجازات‌های جایگزینی در سال‌های اخیر در نظام قضایی ایران رواج یافته و حتی برای جرایم عمدی که مجازات‌های جایگزین حبس قانونی آنها ۳‌ ماه حبس باشد، نیز اعمال می‌شود.  

 اگر از روش‌های مجازات‌های جایگزین حبس به موقع استفاده شود، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.  

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۶ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.  

کد خبر 493117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha