رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: خیّران حوزه سلامت این شهرستان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای مقابله با بیماری کرونا به این شبکه کمک کردند.

تجهیزات پزشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین،  روژان قادری دوشنبه ۲۶ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ تعهد شده توسط خیران این شهرستان برای تهیه اقلام بهداشتی و موردنیاز بخش ایزوله و کادر بیمارستان و تهیه لباس‌های حفاظتی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون اقلام بهداشتی کادر درمانی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش، لباس و سایر موارد مورد نیاز در بیمارستان موجود است اما به دلیل اینکه این اقلام مصرف زیادی دارد، در آینده نزدیک این کمبود احساس خواهد شد.

قادری با اشاره به این‌که کمک‌های مردمی و خیران همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: موقعیت کنونی بهترین فرصت برای کمک به کادر درمان بیمارستانی است تا بتوانند با آمادگی کامل در راستای مقابله با این بیماری اقدام کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونا در سردشت اعلام کرد: تاکنون پنج مورد مثبت ویروس کرونا در این شهرستان تایید شده که هم‌اکنون چهار نفر آنان در بخش ایزوله بیمارستان تحت مراقبت ویژه هستند و حال عمومی آنان نیز مطلوب است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: روز گذشته یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم با تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان ضمن بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.

وی بیان کرد: مشارکت مردم می‌تواند نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از این بیماری داشته باشد از این‌رو انتظار داریم شهروندان در صورت نیاز جدی و ضروری از منازل خود خارج شوند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

کد خبر 493077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha