رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار باید اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی شود اما با توجه به موضوع کرونا، به صورت دقیق نمی‌توان زمان اعلام کرد.

کارمند

به گزارش همشهری آنلاین علی فیروزی در گفت‌وگو با مهر، در مورد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، اظهار کرد: در حال حاضر بانک جهانی اعلام می‌کند نماگر «شروع کسب و کار» که مجموعه‌ای از ثبت یک شرکت تجاری به انضمام گرفتن کد اقتصادی مالیاتی، ثبت نام ارزش افزوده، ثبت نام تأمین اجتماعی، ثبت روزنامه رسمی و دریافت دفاتر پلمب شده است، در ایران ۷۲.۵ روز طول می‌کشد.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: این مساله موجب شده رتبه ایران در شاخص «شروع کسب و کار»، از بین ۱۹۰ کشور، ۱۷۸ باشد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، این ۷۲.۵ روز به ۳ روز کاهش خواهد یافت. ادعا، ادعای بزرگی است ولی از نظر ما شدنی است. حتی اگر ۵ یا ۶ روز شود قابل درک است اما ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم این زمان را به ۳ روز برسانیم.

فیروزی گفت: برای راه‌اندازی این پنجره واحد فیزیکی، در حال حاضر مصوبه هیأت مقررات‌زدایی اخذ شده است و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران مکانی را خریداری خواهد کرد و در اختیارمان قرار خواهد داد. تقریباً تمام فرایندها مشخص شده و دستگاه‌ها هم جلسات هماهنگی بین دستگاهی را برگزار کرده اند و منتظر هستیم تا مکان مورد نظر در اختیارمان قرار بگیرد.

وی گفت: این پنجره واحد فیزیکی در واقع یک ساختمان است که تمام دستگاه‌هایی که برای شروع کسب و کار باید مجوز بدهند، در آن مستقر می‌شوند تا متقاضی شروع کسب و کار بتواند تمام کارهای لازم را در همان یک ساختمان پیگیری کرده و به انجام برساند و از این طریق، طول زمان اینکار از ۷۲.۵ روز فعلی می‌تواند به ۳ روز کاهش یابد.

این مقام مسئول افزود: طبیعتاً راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی نباید بیشتر از یک ماه زمان ببرد و در شرایط عادی تا اردیبهشت ماه می‌توانستیم کار را به انجام برسانیم اما متأسفانه با توجه به چالش‌های ناشی از شیوع کرونا، که بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرده است، نمی‌توان به صورت قطعی اردیبهشت را بعنوان زمان فعال شدن پنجره واحد فیزیکی اعلام کرد.

کد خبر 493059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha