فعال اصلاح طلب گفت: بعید نیست که کرونا سلاحی علیه چین بوده باشد، اما اکنون رها شده و دامن خود غربی‌ها را گرفته باشد.

علی صوفی

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و  احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن ویروس کرونا گفت: این مساله جنگِ بیولوژیک که امروز در دنیا به راه افتاده بسیار جدی بوده و سال‌هاست که سابقه دارد.

او با اشاره سابقه چنین اقداماتی توسط آمریکا ادامه داد: ما تجربه جنگ‌های بیولوژیکی را از زمان جنگ با عراق داشتیم، شیمیایی‌هایی که صدام علیه ما استفاده می‌کرد از طریق همین کشورهای اروپایی در اختیار او قرار می‌گرفت و به نوعی استفاده از همین جنگ بیولوژیک علیه بشریت بود.

صوفی افزود: امروز بیوتروریسم به عنوان یک واقعیت جهانی پذیرفته شده و در کنار سلاح‌های هسته‌ای تولید و علیه کشورها به کار گرفته می‌شود؛ پدیده‌ای که متاسفانه توسط ابرقدرت‌ها در کشورهایی که متاسفانه داعیه رهبری جهانی را دارند و خواهان ادامه سلطه امپریالیسم در جهان هستند، همواره مورد استفاده بوده است.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات به باشگاه خبرنگاران گفت: سلاح بیولوژیک در غرب به رسمیت شناخته شده و همواره بر روی آن کار می‌شود؛ بنابراین هیچ بعید نیست که کرونا یک سلاحی علیه چین بوده باشد اما اکنون رها شده و دامن خود آنها را نیز گرفته است و کنترل آن هم اقدام ساده‌ای نیست.

فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: معتقدم دستوری که مقام معظم رهبری دادند و تاکیدی هم که بر روی این مسئله داشتند که نیروهای مسلح ورود کرده و این را به عنوان یک رزمایش ببینند بسیار به جا بود و اقدامی قابل ستایش است.

کد خبر 492903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگ IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    3 3
    ناتوانی ما در اقدام به موقع و عدم مدیریت صحیح که موجب گسترش ویروس در کشورمان شد چه ربطی به حمله‌ی بیولوژیک دارد؟
  • NL ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 2
    آمريكا خفاش هاي كرونا دار به چين صادر كرد و چيني اونا رو خودن و مريض شدن و دادن كه با هواپيما بيان ایران و مردم ما رو بكشن !!ا
  • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 2
    چین و روسیه کودکان نابالغ بی گناه مخصوصا پوتین و شی جینگ پینگ . این بیماری و کاهش سهام امریکا و اروپا و خرید انها توسط چین و روسیه نشان میده کی این ویروس را درست کرده
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    3 2
    ببخشید کدام یک از تجربه هاتون لطفا متذکر بشید