جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: سپاه برای تهیه و واگذاری یک هزار تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی دارد.

تخت بیمارستانی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار «علی توشه» اظهارکرد: سپاه این آمادگی را دارد که یک هزار تخت برای بیماران مبتلا به کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد.

وی افزود: آماده‌سازی مراکز نقاهتگاهی در سراسر گیلان از دیگر اقدامات سپاه برای کمک به مردم و همکاری با مجموعه بهداشت و درمان استان است که در این راستا هتل المپیک رشت با ۲۰۰ تخت، مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با ۱۰۰ تخت و حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز برای این کار آماده‌سازی شده‌اند و یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی نیز در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیز در غرب استان گیلان ازسوی  سپاه استان برای تبدیل به مراکز نقاهتگاهی مهیا شده‌اند ومردم فهیم گیلان برای رفع کمبودهای استان هم‌ اینک به صورت روزانه ۳۰۰ هزار ماسک را در منازل خود تهیه می‌کنند.

توشه بیان کرد: سیستم بهداشت و درمان استان پس از مواجهه با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا برای برخی کمبودها غافلگیر شد و هم اینک بخش های مختلف و سپاه با تمام ابزارها و امکانات خود و با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در ادامه گفت: تاکنون نیزبخش زیادی از مردم گیلان پایش شده و در طرح خوداظهاری شرکت کرده‌اند که در خصوص بازاریان، کارگران روزمزد و حتی کشاورزان نگران وضعیت خود هستند، بنابراین برای کمک به آنان و کاهش نگرانی‌ هایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

کد خبر 492887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha