جمعی از جوانان محله مجیدآباد برای حفظ سلامت اهالی و قطع زنجیره شیوع کرونا در محله‌های شمال شرق تهران، پویش خرید مایحتاج ضروری اهالی را به راه انداخته‌اند.

خرید خانه

 همشهری آنلاین- پریسا نوری: از اولین روزهای اطلاع‌رسانی درباره  اپیدمی کرونا و توصیه کارشناسان برای خانه نشینی شهروندان، گروهی از جوانان محله‌های مجیدآباد و قنات کوثر در منطقه ۴، با فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی عهده‌دار انجام خرید منزل اهالی شدند. این اقدام نه تنها بازتاب خوبی درمحله‌ داشته، بلکه به پویشی در محله‌های دورتر و مناطق دیگر پایتخت تبدیل شده است.
«محمد خرامان» از جوانان ساکن در محله مجیدآباد که اولین بار این پویش را در محله کلید زده دراین باره می‌گوید: «با توجه به ضرورت خانه‌نشینی اهالی برای حفظ سلامت اهالی محله و قطع زنجیره شیوع کرونا با جمعی از جوانان و فعالان پایگاه‌های بسیج و مساجد محله تصمیم گرفتیم برای کمک به خانه نشستن اهالی خریدهای آنها را انجام دهیم.»

  • خرید قرص استامینوفن تا یک بار وانت

خرامان که از فعالان حوزه فرهنگی و مورد تایید اعضای شورایاری و اهالی است، درباره چگونگی اجرای این پویش می‌گوید: «محله را بلوک بندی کرده‌ایم و خرید هر محدوده را یک نفر انجام می‌دهد و البته فرقی نمی‌کند سفارش خرید یک قرص استامینوفن باشد تا یک بار وانت. هر زمان وقتی اهالی تماس بگیرند و سفارش بدهند، در اولین فرصت کالاهای موردنیازشان را از همان فروشگاه یا مغازه‌ای که مورد نظرشان است خریداری کرده و پس از ضدعفونی به درب منزلشان می‌رسانیم. همچنین برای جلب اعتماد اهالی هزینه خرید را بعد از ارسال و تحویل فاکتور می‌گیریم. »

او درباره استقبال اهالی از اجرای این طرح می‌گوید: «در روزهای اول بیشتر تماس می‌گرفتند و درباره این موضوع سوال می‌پرسیدند و فقط یک یا دو مورد تماس برای سفارش خرید منزل داشتیم، ولی کم کم سرمان شلوغ شد و حالا خیلی‌ از اهالی خریدهایشان را به ما می‌سپارند و با ارسال پیام‌های تشویق و تشکر از اجرای این طرح حمایت می‌کنند. » این فعال فرهنگی که درباره چشم انداز این طرح می‌گوید: از روز اول این طرح را جهت دار دنبال کردیم و امیدوار بودیم جوانان محله‌های دیگر هم الگوبرداری کنند و حالا خوشبختانه باخبر شدیم این ایده در برخی محله‌ها و مناطق همسایه مثل منطقه یک و ۸ اجرا می‌شود. »

کد خبر 492827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha