رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دراجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، ۴ تیم فعال در استان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

تب سنجی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید راشد جزایری اظهارکرد: این تیم‌ها شامل تیم مراقبت، تیم مداخلات سالم‌سازی در محیط، تیم بسیج ادارات، نهادها و واحدهای تولیدی و تیم کنترل ورودی شهرها و روستاهای استان است.

وی افزود: در این تیم‌ها علاوه بر نهادها و ادارات اجرایی استان، گروه‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و سمن‌ها نیز مشارکت دارند و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای درشهرستان‌های استان در این رابطه انجام شده است.

جزایری با اشاره به افزایش کنترل ورودی شهرها و روستاهای استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در استان‌های همجوار شیوع بیشتری نسبت به استان ما دارد، تلاش می‌شود تا از ترددهای غیرضروری به استان جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر مشارکت مردم استان در طرح پایش الکترونیکی افراد مشکوک به ویروس کرونا، اظهارکرد: توصیه می‌شود تا مردم استان روزانه یک مرتبه به درگاه الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه  و با پاسخ به سوالات مربوطه نسبت به سلامتی خود اطمینان حاصل کنند و یا چنانچه علائم بالینی مشکوکی داشته باشند در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

جزایری بیان کرد: با گذشت ۲ روز از اجرای طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در استان، ۲۱ درصد مردم در این طرح و پایش الکترونیکی مشارکت کرده‌اند که در این خصوص از استان‌های پیشرو به شمار می‌رویم.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر 492818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha