یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

جوانان زیادی این روزها دست به کار شده اند و به صورت آتش به اختیار اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در شهر انجام می دهند. چنانچه جوانان و اهالی غرب تهران هم خودجوش آستین همت را بالا زده‌اند و فعالیت های متعددی برای ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد انجام می دهند.

آتش به اختیار غرب

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: جوانان پایگاه مسجد امام حسین(ع) این روزها تصمیم گرفته اند روی زخم همنوعانشان مرهم بگذارند. آنها با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون اینکه کسی از آنها بخواهد خودجوش برای حفظ سلامتی شهروندان تلاش می‌کنند.

  • حرکتی خودجوش

«روح الله زکی لو» مسئول بسیج مسجد امام حسین(ع) درباره این فعالیت مردمی می گوید: «سلامت مردم و حفظ جان آنها بسیار مهم است. به همین دلیل با جوانان محله تصمیم گرفتیم برای پیشگیری از شیوع ویروس، معابر، خیابان‌ها، اماکن عمومی، خودپردازها و جایگاه های سوخت را ضدعفونی کنیم. اهالی هم در این اقدام به کمک ما آمده‌اند و با پرداخت های نقدی آنها مواد ضدعفونی تهیه شد.» او می‌افزاید:«از توزیع کنندگان مواد بهداشتی درخواست می‌کنیم که برای خدمت رسانی به مردم و داشتن جامعه ای عاری از هرگونه بیماری برای این فعالیت های خودجوش سهمیه ای در نظر بگیرند تا بتوانیم نقاط آلوده بیشتری را ضدعفونی و گندزدایی کنیم.»به گفته زکی‌لو در مرحله نخست پاکسازی، بیش از هزار لیتر محلول ضدعفونی استفاده شده است. 

  • راه های پیشگیری ساده است

زکی لو با بیان اینکه شهروندان باید درباره این بیماری، نحوه ابتلا و راه های پیشگیری از آن اطلاعات کافی داشته باشند. می‌گوید: «در صحبت با اهالی و شهروندان نکات بهداشتی را هم به آنها یادآوری می کنیم. به هر حال اکنون بهترین راه مقابله با کرونا،رعایت مسایل بهداشتی از شست‌وشوی دست‌ها گرفته  تا به حداقل رسیدن ارتباط با افراد دیگر و ضدعفونی سطوج است.»

  • مدافعان سلامت

پویش مردمی دیگری با عنوان «‌قرارگاه مردمی مدافعان سلامت» با هدف ضدعفونی کردن معابر منطقه۹ کار خود را شروع کرده است. گروه های داوطلب مردمی از جمله نمازگزاران، اعضای هیئت ها و تشکل های مردمی و شورایاران با همکاری شهرداری منطقه۹ معابر عمومی پرتردد محله های این منطقه را مستمر ضدعفونی می کنند.
 

کد خبر 492654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    خدا قوت به همه مردان بی ادعا