نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نارندرا مودی خود خواست اجازه بدهد ماسک بهداشتی و داروهای مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا از هند به سرزمین‌های اشغالی فلسطین صادر شود.

كرونا در اسرائيل فرودگاه بن گوريون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هندو، در پی فراگیری گسترده ویروس کرونا در هند و لزوم تامین مواد و داروهای مورد نیاز مبارزه با این بیماری، نخست‌وزیر هند دستور داد تا آینده نامعلوم صادر کردن انواع ماسک و دارو ممنوع شود اما بنیامین نتانیاهو روز جمعه در گفتگویی تلفنی با همتای هندی خود خواستار کوتاه آمدن مودی از این دستور و صدور ماسک بهداشتی، دارو و مواد لازم برای تولید دارو به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

نخست‌وزیر اسرائیل پیش‌تر یعنی روز چهارشنبه در نشست خبری از مذاکره و گفتگو با رهبران چند کشور دنیا از جمله هند برای باز ماندن راه ورود داروهای لازم در درمان بیماری کووید-۱۹ خبر داده بود. هر چند نتانیاهو در آن نشست از جزئیات مذاکره‌های خود چیزی نگفت اما گفتگوی تلفنی روز جمعه با آقای مودی نشان می‌دهد مذاکره‌های پیشین چندان موفق نبوده و به نظر می‌رسد هند تصمیم گرفته است نیازهای بهداشتی و دارویی خود را در اولویت قرار دهد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین از ترس کمبود دارو، لوازم بهداشتی و نیازهای ابتدایی زندگی از جمله غذا و میوه به فروشگاه‌ها هجوم برده و به اندازه چند هفته خرید کرده‌اند. گفته می‌شود حدود ۳۵ هزار اسرائیلی شامل هزار پزشک و ۶۰۰ پرستار در قرنطینه هستند، آزمایش ۱۵۰ نفر مثبت اعلام شده، حال سه نفر وخیم است و تا روز جمعه کسی در این منطقه قربانی ابتلا به کرونا نشده است.

در اسرائیل تمام مدارس و دانشگاه‌ها بسته شده و قوانین سفت و سخت برای سفرهای هوایی و زمینی برقرار است. تصویر نمایی از ترمینال شماره سه را در فرودگاه بن-گوریون نشان می‌دهد که خالی از مسافر است.

کد خبر 492609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha