شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

مجید ترکان*: عباس دباغی و مهدی تقوی با کسب سهمیه در رقابت‌های گزینشی سوئیس نشان دادند که می‌توانند دربازی‌های المپیک ۲۰۰۸پکن نیز افتخارآفرینی کنند.

دباغی با توجه به سن کم توانست در رقابت‌های گزینشی سوئیس با غلبه بر حریفان سرشناس خود از کشورهای مولداوی و یونان، سهمیه ورودی بازی‌های المپیک  ۲۰۰۸پکن را کسب کند.

ذکر این نکته ضروری است که  اگر کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد به کشتی‌گیران جوان کشورمان اعتماد کند و از اعزام آنها به رقابت‌های برون‌مرزی واهمه‌ای نداشته باشد، بدون شک کشتی ایران می‌تواند همچون گذشته در میدان‌های جهانی و المپیک بر بام جهان بایستد. هر زمانی به جوان‌ها اعتماد کرده‌ و شرایط حضور آنها را در میادین معتبر بین‌المللی فراهم کردیم، نتیجه مثبتی دربرداشته است.

امیدوارم کادرفنی تیم ملی نسبت به گذشته توجه بیشتری به کشتی‌گیران جوان اما با انگیزه کشورمان داشته باشد. اما  تقوی از نظر سن و سال شرایط مشابهی با دباغی دارد اما این کشتی‌گیر هم از غیرت و تعصب بالایی برخوردار است.

زمانی‌که متوجه شدم در مقابل بارزاکوف قهرمان پرآوازه کشتی جهان که شاگرد حریف دیرینه من یوردانف است، به پیروزی دست پیدا کرده، از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدم.

این یک افتخار برای کشتی ایران است. تقوی در مقابل این کشتی‌گیر بدون شک با برنامه حاضر شده است، چراکه بارزاکوف یک کشتی‌گیر زیرک و کشتی‌بلد است و به خوبی از اشتباهات حریف استفاده می‌کند.

در مورد دو کشتی‌گیر دیگر هم مطمئنم که مراد محمدی و علی‌اصغر بذری نیز سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک  ۲۰۰۸پکن را در همین رقابت‌های گزینشی سوئیس کسب می‌کنند.

*قهرمان سابق جهان

کد خبر 49255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز