مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیل شدن مهدهای کودک به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت:بر اساس قرارداد مهدهای کودک، حتی اگر یک روز کودک به مهد برود، شهریه باید کامل پرداخت شود.

مهد کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه محمدی افزود: بر اساس تبصره یک قرارداد مهدهای کودک که میان والدین و مهدهای کودک به امضاء رسیده است، هزینه استفاده از خدمات به‌صورت کمتر از یک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و اگر کودک یک  یا ۲ روز در ماه به مهد رفته باشد بازهم باید شهریه کامل پرداخت شود.

وی، با اشاره به اینکه از ۴ اسفندماه با تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی، به‌منظور آمادگی و پیشگیری از شیوع کرونا  تمامی مهدهای کودک استان چهارمحال و بختیاری تعطیل اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: والدین برای پرداخت شهریه فروردین‌ماه مهدهای کودک باید منتظر باشند تا بعد از مشخص شدن تکلیف شیوع ویروس کرونا و تعطیلات آن، اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند و طی این مدت باید شهریه پایه را پرداخت کنند.

محمدی افزود: هم‌اکنون ۳۶۰ مهدکودک با حضور ۱۰ هزار کودک زیر نظارت بهزیستی استان فعال است.

وی در ادامه گفت: صدور مجوز مراکز و مؤسسات بهزیستی که از اسفندماه سال جاری تا خرداد سال ۹۹ بود با یک ماه تأخیر از تیرماه انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح به دلیل جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی در سطح استان اجرایی شده است و مراکز و مؤسسات زیر نظر بهزیستی در این مدت مشکلی برای تمدید مجوز ندارند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ‌ مورد مثبت یا حتی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در مراکز زیر پوشش بهزیستی گزارش نشده است، افزود: هرگونه ملاقات حضوری و یا پذیرش جدید در مراکز بهزیستی استان ممنوع است.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

کد خبر 492479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha