رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از پلمب ۲ نانوایی متخلف به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی خبر داد.

پلمب نانوايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید امیری نسب بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها را مورد تاکید قرار داد.

او افزود: توسط کارشناسان بهداشت محیط بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا نیز تاکنون ۲ نانوایی متخلف پلمب شده‌اند.

امیری نسب گفت: آموزش‌های پیشگیرانه و لازم به نانوایان داده شده است و در صورت مشاهده رعایت نشدن هشدارهای آموزشی و بهداشتی با کسانی که با سلامت مردم بازی می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت  رعایت بهداشت فردی از جمله استفاده از کلاه، روپوش و دستکش را از الزامات کار در نانوایی‌ها برشمرد.

او اظهار کرد: کسانی که در امر توزیع نان کار می‌کنند حق دریافت وجه از مشتری ندارند و یک نفر باید جداگانه برای دریافت وجه اقدام کند. تعطیلی بازار کهنوج از دیگر اقدامات پیشگیرانه است که در رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره انتقال تاثیر بسزایی دارد.

امیری نسب از ادامه سمپاشی و ضدعفونی امکان عمومی از جمله دستگاه‌های خودپرداز، پمپ بنزین‌ها و مکاهای پر تردد خبر داد.

او گفت: مدافعان امر سلامت تا عادی شدن وضعیت کرونا ویروس برای آرامش روانی آحاد جامعه همچنان پای کار هستند.  مردم ضمن همکاری با مرکز بهداشت مکان‌هایی را که نیاز به ضدعفونی دارند معرفی کنند.  

تاکنون جواب قطعی ۱۲ مورد مبتلا به کرونا در کرمان مثبت اعلام شده است که بر این اساس تعداد مبتلایان در سطح استان به ۷۷ نفر رسیده است.

کد خبر 492470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha