مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آغاز طرح دادرسی الکترونیک در استان برای تسریع در رسیدگی به دعاوی، کاهش هزینه‌های اقتصادی و روزآمدی خبر داد.

دادگستری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی افزود: دادرسی تمام الکترونیک در ابتدا در سه شعبه منتخب از محاکم خانواده و حقوقی قزوین و همچنین ۲ شعبه شورای حل اختلاف به طور محدود اجرا خواهد شد و این بخش از کار به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ضمن تسریع در امور هیچ خللی در حقوق اصحاب دعاوی و امور شعب ایجاد نگردد.  

مقام ارشد قضایی استان در خصوص مزایای اجرای این طرح، بیان کرد: روزآمدی، تسریع در دادرسی، شفافیت در اتخاذ تصمیمات قضایی، کاهش هزینه‌های اقتصادی، ‌ماندگاری بیشتر و مطمئن‌تر داده‌ها و دسترسی بیشتر اصحاب دعاوی به اطلاعات پرونده از مزایای دادرسی تمام الکترونیک است.  

وی افزود: در این شیوه از دادرسی، پرونده فیزیکی و کاغذی حذف شده و تمام اوراق و اسناد و صورت جلسات قضایی در فضای سیستم مدیریت پرونده، ثبت و ضبط می‌شود.  

این مقام قضایی اضافه کرد: تغییر برای شیوه‌های دادرسی به سمت دادرسی الکترونیک و عدالت سایبری، امری اجتناب ناپذیر است بنابراین باید هر چه زودتر بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای این مهم فراهم گردد.  

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه شرایط را برای توسعه دادرسی الکترونیک و بهره‌گیری از علوم نوین سایبری در خدمات قضایی مهیا دانست و گفت: دادگستری استان خود را مقید و متعهد می‌داند، تلاش خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک به کار گیرد و در مراحل بعد تعداد عناوین خواسته و شعب بیشتری تحت این شیوه به دادرسی مشغول شوند.  

کد خبر 492460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha