مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از مسمومیت الکلی ۵ نفر در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

مصمومیت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان افزود: طبق آخرین اخبار ۵نفر در شهرستان بندرلنگه، استان هرمزگان به دلیل مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شدند که یک نفر از آن‌ها فوت کرد.

وی بیان کرد: متوسط سنی این افراد بین ۱۶ تا ۴۰ سال است، مصرف خوراکی الکل از هر نوعی، تأثیری در نابودی ویروس کوید ۱۹ و ضدعفونی بدن ندارد.

نوروزیان اضافه کرد:  این روزها باور غلطی در برخی شکل‌گرفته که تصور می‌کنند شرب ترکیبات الکلی سبب ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروس کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و بدون وجاهت قانونی است.  

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در برخی بیمارستان‌های کشور، اظهار کرد: چیزی که این روزها شاهدیم این است که عده‌ای تصور می‌کنند که چون ویروس کوید ۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می‌افتد و درواقع به شکلی نقش ضدعفونی‌کننده در بدن ایجاد می‌شود، درحالی‌که این‌یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

وی گفت: مسمومیت با متانول می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی چشمی از تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی تا نهایتاً درگیری‌های مغزی، کاهش سطح هوشیاری، کما و درنهایت مرگ بیمار شود.

نوروزیان گفت: این مساله که در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

کد خبر 492426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha