کره جنوبی روز جمعه ۲۳ اسفند برای نخستین بار شمار مواد بهبودی بیشتری از موارد جدید عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد.

South Korea coronavirus

این روند رو به کاهش در بزرگترین کانون شیوع کروناویروس در آسیا در خارج از چین، امیدواری برای مهار شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی را برانگیخته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره روز جمعه ۱۱۰ مورد جدید عفونت با ویروس کرونا را گزارش کرد که در حالیکه در روز قبل ۱۱۴ مورد جدید گزارش شده بود. شمار موارد بیماری در این کشور اکنون ۷۹۷۹ مورد رسیده است و تلفات بیماری با ۵ مورد آزمایش به ۷۲ مورد رسید.

در مقابل ۱۷۷ بیمار کووید-۱۹ روز جمعه پس از بهبودی از بخش‌های ایزوله بیمارستانی مرخص شدند.

این برای نخستین بار است که از هنگام شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۰ ژانویه در کره جنوبی، شمار افراد بهبودیافته از شمار افراد دچار عفونت جدید بیشتر می‌شود.

این آخرین ارقام که روند رو به کاهش در موارد جدید را هم نشان می‌دهد، امیدواری‌ها درباره کنترل شیوع کرونا در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را برانگیخته است.

جئونگ- اوون- کیونگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره گفت انتظار می‌رود با توجه به اینکه شمار بیشتری از بیماران قرنطینه‌شده در خانه پس از بهبودی از مرخص می‌شوند، این روند کاهشی ادامه یابد.

اما مقامات بهداشتی پس از اینکه خوشه‌های جدید عفونت در یک مرکز تلفن در بخش پرجمعیتی از سئول پایتخت کره جنوبی و وزرات ماهیگیری در شهر اداری سی‌جونگ ظهور کرد، خواستار حفظ هشیاری شدند.

چونگ سای کیوون، نخست‌وزیر کره جنوبی در جلسه‌ای در شهر دیگو گفت: «ما در حال رسیدن به موفقیت هستیم، اما نگرانی‌هایی درباره موارد وارادتی بیماری و نیز عفونت‌های احتمالی داخلی در جاهایی مانند مراکز تلفن، کافه‌های کامپیوتری و اتاق‌های کارائوکه وجود دارد.

از ۱۱۰ مورد آخر عفونت با ویروس کرونا در کره جنوبی، ۶۱ مورد مربوط به شهر دیگو در جنوب شرق این کشور است که محل استقرار یک فرقه حاشیه‌ای مسیحی است که کانون شیوع کرونا بوده است.

دست کم ۱۰۹ مورد عفونت ویروس کرونا به یک مرکز تلفنی مربوط ب یک شرکت بیمه مربوط شده است که ۸۰۰ نفر از کارمنانش برای نظارت قرنطینه شده‌اند. اما سرعت افزایش موارد جدید عفونت در کره جنوبی در چند روز گذشته افت کرده است.

کد خبر 492370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha