جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند در  استان خبر داد و گفت: این میوه‌ها در ۹۶ غرفه از ساعت ۹ تا ۱۸ هر روز توزیع می‌شود.  

ميوه شب عيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: یک هزار و ۱۲۰ تُن پرتقال و ۶۰۰ تُن سیب درختی تهیه و در ۴ سردخانه استان کردستان موجود است که از روز شنبه ۲۴ اسفند توزیع آن آغاز می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه ۹۶ غرفه برای توزیع این ۲ میوه ایجاد می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۳۱ غرفه در سنندج برپا می‌شود و مردم می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به این غرفه‌ها در سطح شهرهای استان مراجعه و میوه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: برای جلوگیری از تجمع مردم جلوی غرفه‌ها و رعایت موارد بهداشتی اولویت توزیع میوه به صورت جعبه‌ای است.  

وی افزود: بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار رکود شده ولی چاره‌ای نیست باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر تصمیم منطقی برای فعالیت بازاریان گرفته شود.

دره‌وزمی با اعلام اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، گفت: به اندازه کافی کالاهای اساسی همچون برنج، شکر و روغن در انبارهای استان موجود است و از این لحاظ نگرانی برای مردم وجود ندارد ضمن اینکه مشکلی هم در تامین مواد شوینده همچون مایع دستشویی و وایتکس وجود ندارد و علیرغم افزایش تقاضای این کالاها قیمت آنها هیچ تغییری نکرده است.

دره‌وزمی با اشاره به تولید مایع ضدعفونی کننده در ۴ واحد تولیدی استان گفت: ۲۲ تُن الکل بین ۳  واحد تولیدی استان توزیع شد و حدود ۸۰ هزار بطری ۲۵۰، ۵۰۰ و ۴۵۰ سی سی مایع ضدعفونی کننده تولید و بخشی از آن تاکنون بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی اضافه کرد: داروخانه‌ها حق ندارند مایع ضدعفونی کننده در بطری‌های ۵۰۰ سی‌سی را خود در بطری‌ها کوچک‌تر ریخته و با قیمت دیگری به مصرف کنندگان بفروشند و هر داروخانه‌ای این کار را انجام دهد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 492196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha