مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: سه فرد مشکوک به کرونا در شهرستان وجود دارد که برای روند آزمایش تکمیلی به گچساران اعزام شدند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین،  فرشاد رستمی پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی ‌بودن ابتلای آنان به کرونا، در حال نهایی ‌شدن است که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:  برخی از واحدهای صنفی واقع در این شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود و این تعطیلی شامل واحد های صنفی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نانوایی ها، میوه فروشی ها، فرآورده های خام دامی و سوپرمارکت ها نمی‌شود.

رستمی ابراز کرد: رعایت بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا در نانوایی‌های این شهرستان باید جدی گرفته شود در غیر این‌صورت واحدهای متخلف پلمب می ‌ود.

وی بیان کرد: کاهش تجمع و کنترل اجتماعات یکی از مهم‌ترین راه‌های توقف چرخه انتقال ویروس کروناست.

رستمی افزود: باید ممنوعیت فعالیت برخی از اصناف غیر ضروری از جمله دستفروش ها، واحدهای سیار عرضه مواد غذایی و آرایشگاه ها را  جدی بگیرند و تا اطلاع بعدی به هر شکل ممکن از فعالیت  آنها جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: چنانچه فردی دچار تب، تنگی نفس و سرفه‌های شدید شد، باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

رستمی با توصیه به رعایت بهداشت فردی گفت: مردم از خانه‌های خود کمتر خارج شده و در مراکز تجمعی حاضر نشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت، کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ویروس کرونا از طریق قطرات ریز دهان افراد هنگام عطسه و سرفه منتقل می شود و اگر این قطرات روی سطوح بیفتد ویروس برای مدتی در روی سطوح زنده می ماند.

رستمی ادامه داد: ویروس کرونا  چند روز زنده می ماند همچنین با لمس سطوح آلوده و دست‌زدن به صورت از طریق بینی، دهان و چشم‌ها قابل انتقال است.

وی تصریح کرد:  اگر فرد مبتلا به این ویروس  به صورت مستقیم و بدون استفاده از ماسک با فرد سالمی که در یک متری قرار دارد،  صحبت کنداین ویروس از طریق گیرنده‌های چشم، دهان و بینی منتقل می‌شود.

کد خبر 492086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha