پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: پروازهای هوایی به کیش ممنوع شده است و هیچ کدام از ایرلاین‌های داخلی پروازی به این جزیره ندارند و فقط هواپیمایی کیش ایر موظف است که شاغلان در کیش را جابه‌جا کند.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «رضا جعفرزاده»، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: باید پیش از تهیه بلیط متقاضیان فرم مربوط به کیش‌وندی یا شاغل بودن را پر کنند تا صلاحیت آنها از این نظر احراز شود. همچنین هیچ یک از آژانس‌های مسافرتی حق ندارند بلیط‌های کیش را در قالب تور یا سفر به فروش برسانند و تنها دفاتر کیش ایر این کار را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط هم اکنون برخی از فرودگاه‌ها و شهرها هیچگونه پروازی ندارند که می‌توان به نوشهر، رامسر و ساری اشاره کرد.  پروازها به این شهرها قطع شده است و رشت نیز تنها ۲ پرواز در طول هفته آن هم به مقصدهای عسلویه و اهواز دارد.

جعفرزاده گفت: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده سفرهای هوایی مردم به بسیاری از استان‌های کشور از ۷۰ درصد تا بیش از ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است و برخی از استان‌ها و فرودگاه‌ها هیچ پروازی ندارند. این تغییر و تحولات نشان می‌دهد که مردم توصیه‌های مسئولان را برای انجام ندادن سفر به علت کرونا جدی گرفته اند.

او افزود: در حال حاضر سفرهای هوایی مردم به شهرهای شمالی مانند رشت تا بیش از ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این میزان افزایش در شهرهای دیگر که بیشتر درگیر کرونا ویروس هستند نیز وجود دارد.

با شیوع کرونا در هرمزگان نیز  ۵۵۹ نفر تاکنون با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از ۲۸۸ مورد مشکوک آزمایش کووید ۱۹ گرفته شده است.  از ۵۵۹ نفر بیمار حاد تنفسی، ۴۴۵ نفر مرخص شده اند.  از مجموع ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان، ۶ نفر جان باختند.

کد خبر 492001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha