معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان از اختصاص هزار تخت بیمارستان به بیماران کرونایی در استان خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سراج‌الدین عارف‌نیا اظهار کرد: میزان بستری بیماران مشکوک به ویروس کوید ۱۹ بیشتر از ترخیص آن است بیش از ۹۰۰ تا یکهزار تخت بیمارستان‌های استان گلستان به این بیماران اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ ترخیص بیمار از بیمارستان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: تعداد بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا از ترخیص آنها بیشتر است و قطعا ظرفیت تخت‌های بیمارستان جوابگوی بیماران نخواهد بود.

نگران کمبود ظرفیت تخت بیمارستان در گلستان هستیم | مردم ویروس کوید ۱۹ را جدی بگیرند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با بیان اینکه نگران کمبود ظرفیت تخت بیمارستان در استان گلستان هستیم، اظهار کرد: اگر مردم به وظیفه خود عمل نکنند و نکات بهداشت فردی را رعایت نکنند در صورت دارا بودن هزاران تخت نیز با کمبود تخت بیمارستان مواجه خواهیم بود.

عارف‌نیا اضافه کرد: مردم ویروس کوید ۱۹ را جدی بگیرند این ویروس سه الی پنج درصد مرگ و میر دارد تقاضای بیمارستان صحرایی در استان گلستان دادیم.

وی با بیان اینکه مراجعات غیرضرور به بیمارستان‌ها حذف شود، بیان کرد: بیماران حداکثر با یک همراه به بیمارستان مراجعه کنند و کسانی که نمی‌توانند راه بروند و کهولت سن دارند همراه داشته باشند در غیر این صورت بیمار به تنهای به بیمارستان مراجعه کند تا خدمات‌دهی به سهولت انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان اظهار کرد: افرادی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند در منزل حدود یک تا دو هفته قرنطینه شود و با افراد خانواده تماس نداشته باشد و فاصله دو متری از سایر اعضای خانواده را رعایت کند.

کد خبر 491823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha