مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

یک واحد تولیدی در استان مرکزی موفق به ساخت محلول ضدعفونی طبیعی و دانش‌بنیان مقابله با ویروس کرونا در این استان شد.

ساخت محلول ضدعفونی طبیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از اراک، «ژاله محسنی»،  مدیرعامل این واحد تولیدی افزود: کار تحقیقاتی ساخت محلول ضدعفونی ۱۰۰ درصد گیاهی از ۲ سال گذشته در این واحد آغاز و پس از انجام آزمایش‌های مختلف مجوز ساخت آن از مجموعه غذا و داروی اراک اخذ شده‌ است.

وی ساختار این محلول را نانون بدون ذرات مضر نقره عنوان کرد و ادامه داد: امولسیون‌هایی که اکنون ساخته می‌شوند برای اینکه نانون باشند از ذرات نقره استفاده می‌شود ضرر و زیان‌هایی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد در صورتی که در این محلول از ذرات مضر نقره استفاده نشده است.

مدیرعامل این واحد تولیدی بیان کرد: خاصیت ضدعفونی این محصول همانند الکل ۷۰ درصد بوده و عدم استفاده از الکل اتیلیک در این محصول وجه تمایز آن با سایر مواد ضدعفونی‌کننده‌هاست.

محسنی، پایداری روی سطح را از جمله تفاوت‌های این محصول با الکل دانست و ادامه داد: از این محصول علاوه بر ضدعفونی سطوح می‌توان برای ضدعفونی هوا و بدن نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: خردسالان و افرادی که نسبت به مواد ضدعفونی‌کننده آلرژی داشته و نمی‌توانند از مواد شیمیایی استفاده کنند می‌توانند از این محصول برای ضدعفونی دست و محیط استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت خود تنظیم‌دهندگی پوست را از جمله مزایای این محصول دانست و گفت: برخلاف الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده که خشکی پوست را به همراه دارد این محلول اثرات سو برای پوست نداشته و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

محسنی اظهار کرد: استفاده از این محلول در مکان‌های شلوغ علاوه بر ضدعفونی هوای محیط، در صورت استنشاق هوای آلوده برخلاف ضدعفونی‌های شیمیایی، آلودگی هوای داخل ریه‌ها را نیز برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: این محصول اشتعال‌زا نبوده و از آن می‌توان برای مکان‌هایی که نمی‌توان از اشتعال‌زا برای ضدعفونی آنها استفاده کرد شامل هواپیما و بقاع متبرکه معصوم(ع) بهره گرفت.

‌۷۹ شرکت دانش‌بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 491712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha