رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: پافشاری بر عدم تعطیلی و کاهش‌ ندادن ساعت کار نه تنها به سلامت عمومی بلکه به اعتماد مردم آسیب می‌زند.

الهام فخاري

به گزارش همشهری آنلاین، الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران طی نامه‌ای به محسنی بندپی استاندار تهران و علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا با درنظرگرفتن خطر افزایش شیوع ویروس کووید 19 در تهران خواستار تصمیم قاطع درمورد تعطیلی ادارات دولتی برای قطع شدن زنجیره انتقال این بیماری و تنظیم برنامه جامع حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر شد.

در این نامه با انتقاد از اینکه سیاست عادی‌سازی مسائل توسط سیستم اداری کشور به پدیده ناشناخته‌ کرونا هم تسری پیدا کرده، آمده است: از یک سو نظام سلامت کشور فراتر از توان خود و با جانفشانی به‌بهای جان‌باختن کادر تخصصی در نبرد با کرونا است و از سوی دیگر اداره‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی کشور همچنان عادی، باز و رفت‌وآمد برقرار است. 

فخاری افزوده است: کوچک‌ یا نادیده‌ شمردن خطر زنجیره‌ انتقال بیماری از یکسو و از سوی دیگر صرف بخشی از منابع لازم جهت مقابله با ویروس کرونا به هزینه تهیه اقلام ضدعفونی حضور افراد در اداره‌ها که در این شرایط، جز افزایش تنش و خطر بیماری برای کارکنان آن اداره‌ها و مراجعان دستاورد مشخصی ندارد، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته‌باشد.

رئیس شورای استان تهران تاکید کرده است: پافشاری بر عدم تعطیلی و کاهش‌ ندادن ساعت کار نه تنها به سلامت عمومی بلکه به اعتمادمردم و سرمایه نهادهای مدیریتی آسیب می‌زند. عدم تعطیلی اداره‌ها در چنین شرایطی، در تهران همراه با فعالیت و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش احتمال انتقال بیماری است. 

در این نامه با تاکید بر اینکه عادی‌سازی ساعت کار اداره‌ها در کنار توصیه به خانه‌نشینی مردم، نوعی شائبه دوگانگی ایجاد می کند، نوشته شده است: کشتیبان را سیاستی دگر لازم است تا با خودداری از مدیریت بخشی و جزیره‌ای و با هماهنگی میان بخش‌های حاکمیت، جلب همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد و به طور کلی ایران با همدلی با جامعه‌ به مقابله و کنترل این ویروس برویم.

این نامه می افزاید: در شرایطی که آسیب روانی‌ اجتماعی همه‌گیر شدن این بیماری، جامعه را دستخوش بحران کرده، و فشار اقتصادی بر آحاد جامعه توان‌فرسا است، نه تنها تعطیلی سازمان‌های اداری امری لازم است؛ بلکه باید اقشار فرودست را در این مقطع بیش از پیش دریافت. تلاش برای توجه به گله‌مندی جامعه جز از راه همراهی حاکمیت و دولت انجام‌پذیر نخواهدشد. 

تعطیلی، کاهش و تبدیل به دورکاری فعالیت‌های اداری در سطح استان تهران، لغو موقت طرح محدوده‌های ترافیکی و آلودگی هوای تهران و معافیت‌های هزینه‌ای خدمات مربوط به جان‌باختگان از جمله پیشنهادهای مهم رئیس شورای استان تهران به استاندار است.

کد خبر 491660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha