۵ تیم هلال احمر از امروز ۲۰ اسفند با حضور در خیابان‌های شهر زنجان موارد بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا، به مردم هشدار می‌دهند و بر لزوم در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال این ویروس تاکید می‌کنند.

آموزش مقابله با کرونا

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سازمان جهانی بهداشت در سراسر دنیا به دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا به نام"کوید-۱۹"است.

«شهرام میرزایی» تاکید کرد: این ویروس هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در چین و شیوع در کشورهای مختلف از جمله ایران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در تلاش هستیم با ارائه آموزش های مورد نیاز، عموم شهروندان را در خصوص پیشگیری از شیوع آن و رعایت مواردی که باید انجام دهند، آگاه کنیم.

میرزایی اظهار کرد:با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش، دوره آموزش حضوری برای ۳۷۰ نفر از کارکنان، اعضای جوانان و داوطلبان در شعب هلال احمر استان برگزار شد.

وی بیان کرد: اکنون ۵ تیم شامل نیروهای امداد و خودروها، روزانه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ هشدارهای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را برای شهروندان اطلاع رسانی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در خیابان ها و معابر پرتردد شهر زنجان انجام می‌شود.

میرزایی تاکید کرد: در این پیام‌ها، تیم های امداد جمعیت هلال احمر استان زنجان در کوچه و خیابان‌های شهر نسبت به شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن به مردم به طور مستمر هشدار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند و در خانه بمانند.

وی اضافه کرد: حضور شهروندان در بازار، پاساژها، دیگر مراکز خرید و تجمع‌های زیاد آن‌ها شرایط انتقال راحت ویروس را ایجاد می کند، بنابر این شهروندان باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

کد خبر 491354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha