سرپرست مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز گفت: ۱۱۲ نفر از افرادی که بر اثر مصرف الکل متانول دچار مسمومیت شده و در این بیمارستان بستری بودند بهبود یافتند.  

مصرف الکل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ساسان موگهی، سرپرست مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز در استان خوزستان اظهار داشت: از ۱۵ اسفند ماه تاکنون با مراجعه کنندگانی مواجه هستیم که بر اثر مصرف الکل تقلبی و یا الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.  

وی افزود: تا ۱۹ اسفند ماه ۱۷۰ نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف الکل به بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه کردند که از این تعداد دو سوم آنها بهبود یافته و با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و یک سوم نیز مراحل درمانی را سپری می‌کنند.  

سرپرست مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز ادامه داد: تعدادی از بیماران نیز وضعیت وخیمی داشتند که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.  

وی بیان کرد: باتوجه به تعداد بالای افراد مراجعه کننده و وضعیت‌ این بیماران، بسیاری از پرسنل بیمارستان امام خمینی اهواز باوجود اینکه نوبت کاری آنها به پایان رسیده بود به بیمارستان فراخوانده شدند و در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.  

موگهی تصریح کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی و سایر بیمارستان‌های اهواز نیز به خوبی ما را برای مداوای این بیماران، حمایت کرده‌اند تا به خوبی بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم.  

استفاده از الکل متانول کشنده‌ است

علی رحمانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهار داشت: این افراد با این باور که مصرف الکل راهی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است اقدام به مصرف الکل سمی متانول کرده بودند.  

وی افزود: الکل متانول بسیار سمی و خطرناک بوده و جان افراد را با مصرف کمترین میزان به خطر می‌اندازد.  

این متخصص مسمومیت در بیمارستان امام‌خمینی اهواز ادامه داد: درمان مصرف کنندگان الکل متانول بسیار دشوار بوده که در این روزها باعث شده تعدادی از شهروندان اهوازی جان خود را از دست بدهند.  

وی تصریح کرد: دیالیز و برخی دیگر از درمان‌ها تاکنون روی تعدادی از بیماران جواب داده و باعث بهبودی آن‌ها شده اما متاسفانه عدم آگاهی شهروندان همچنان در این زمینه حادثه آفرین است.  

رحمانی بیان کرد: الکل متانول برای شست و شو، ضد عفونی و مصرف استفاده نمی‌شود و بسیار کشنده است.  

وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان برای تهیه الکل اتانول به مراکز معتبر و داروخانه‌ها مراجعه کرده و از مصرف الکل‌های دست ساز و غیر بهداشتی خودداری کنند.  

 تا ساعت ۲۲:۳۴ دقیقه دوشنبه شب تعداد ۲۸ نفر در اهواز به علت مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده اند.  

بیشترین پذیرش در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان‌های گلستان و آیت الله کرمی اهواز نیز پذیرای مسموم شدگان هست.  

 افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.  

کد خبر 491322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha