رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت «ایده پردازان دانش الکترونیک پایا» مستقر در این پارک، موفق به تولید دستگاه ضدعفونی‌کننده و گندزدای محیط با استفاده از تکنولوژی «پلاسمای سرد» شده‌است.  

فناوری ضد عفونی کردن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از علی‌محمد نیکبخت، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی سه‌شنبه ۲۰ اسفند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شرکت در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده و گندزدا با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد در حال فعالیت است.  

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها توانایی استریل و ضدعفونی محل بدون نیاز به ماده شیمیایی و به صورت نامحدود را داراست.  

نیکبخت اظهار داشت: این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم نظارتی و پایش خودکار توانایی کارکرد مداوم را دارد و دستگاه به طور کامل هوشمند و برنامه پذیر بوده و نیاز به اپراتور ندارد.  

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: این وسیله نیاز به شارژ کردن و قراردادن ماده اولیه در داخل دستگاه نداشته و علاوه بر اینکه کم مصرف بوده، سیستم خنک‌سازی هوشمند را نیز داراست.  

نیکبخت افزود: این وسیله قادر است محیط‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، کابین اتوبوس، کابین خودرو، سطل زباله‌های‌عفونی بیمارستان، اتاق‌های پرو لباس و کمدهای لباس را استریل کند.  

وی اضافه کرد: همچنین این دستگاه قابلیت تزریق به آب برای استریل کردن و استفاده از آب به عنوان شوینده قوی و سازگار با پوست را دارد.  

قیمت این دستگاه نسب به توان، غلظت و هچنین سیستم‌های کنترلی و فیلترهای استفاده شده از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان تعیین شده‌است.  

روش استریل کردن توسط گاز ازن مزیت‌های فراوانی نسبت به روش‌های معمول استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دارد که شامل کاملا ارگانیک بودن آن و نیازنداشتن به استفاده از هیچ‌گونه ماده شیمیایی است.  

طی روزهای اخیر که موضوع گندزدایی محیط در دستور کار نهادهایی نظیر شهرداری‌ها قرار گرفته، تولید انبوه این دستگاه می‌تواند ضمن اثرگذاری بر حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها را نیزدر پی‌داشته باشد.  

کد خبر 491299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha